اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون هلال احمر کشور؛

مانور زلزله در نیروگاه نکا برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاونت اجرایی سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور مانور بزرگ زلزله در نیروگاه نکا برگزار شد.

مانور زلزله در نیروگاه نکا برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، سعید متانی شب گذشته در پایان مانور زلزله در نیروگاه شهید سلیمی نکا  اظهار داشت: آموزش و توانمندسازی بانوان در زمان حادثه از برنامه‌هایی بوده که در سطح کشور اجرایی شده است و این مسئله در مازندران نیز با برنامه‌ریزی مناسب عملیاتی شده است.
وی گفت: این مانور با طرح توانا که از توانمندی‌های بانوان استفاده می‌شود به عنوان پایلوت در شهرستان نکا برگزار شد تا علاوه بر شناخت نقاط ضعف و قوت، آمادگی امدادگران بانوان سنجیده شود.
متانی با بیان اینکه ملاحظات شرعی در دین اسلام و وجود زنان در نیمی از جمعیت کشور موجب شده که در برای توانمند‌سازی بانوان در این بخش بکوشیم، خاطر نشان کرد: طرح توانایی هلال احمر در راستای افزایش توانمندی بانوان در امداد و نجات عملیاتی شد و در سطح کارکنان زن هلال احمر، داوطلبان کارکنان زن ادارات و محلات اجرایی می‌شود.
وی گفت: باید این عملیات امداد و نجات در شرایط مختلف انجام شود تا خدمات‌رسانی به صورت مطلوب در جامعه انجام شود.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر مازندران نیز در این مراسم بیان داشت: سطح آمادگی تیم‌ها در این عملیات بسیار بالا بود و امیدواریم  در این راستا توانمندتر عمل کنیم.
مهدی ولی‌پور امداد و نجات را پیشانی هلال احمر دانست که باید برای توانمندسازی آن بکوشیم.
وی گفت: در این مانور آمادگی بالایی وجود داشته و بانوان ما باید در این رابطه با تمرین برنامه‌های بهتری ارائه کنند تا  در زمان وقوع حادثه آماده باشند.
رئیس جمعیت هلال احمر نکا نیز ادامه داد: در این مانور، که با حضور بانوان انجام شد همزمان با شنیدن صدای آژیر خطر، همکاران واحد ایمنی و امدادگران جمعیت هلال احمر به یاری آسیب دیدگان حوادث پرداختند.
حسین حیدری گفت: کارهای خوبی که در بخش آموزش انجام می‌گیرد و این کارها به منزله نهادینه کردن این شعار است که در هر خانواده باید یک امدادگر باشد و همه افراد جامعه  می‌تواند در کاهش بلایای طبیعی با آموزش‌هایی که می‌بیند نقش موثری  داشته باشند.
فرماندار نکا نیز با بیان اینکه بانوان از توانمند ویژه برخوردارند، خاطرنشان کرد: اگر مهارت در جامعه ایجاد شود، حوادث مدیریت می‌شود.
رضا آزادی کناری گفت: بانوان از نخستین افرادی هستند که می‌توانند در امدادرسانی موثر باشند و لذا باید در آموزش آنان دقت شود.
رئیس نیروگاه شهید سلیمی نکا، نیز ادامه داد: این نیروگاه بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور بوده که شش درصد برق کشور را تولید می‌کند و ظرفیت اسمی تولید انرژی نیروگاه نکا دو هزار و 200 مگاوات است.
محمد ابراهیم طالبیان اظهار داشت: مانور امروز از مصادیق مهمی است که به دلیل جایگاه ویژه این نیروگاه در این مکان برگزار شد.
وی این نیروگاه را به عنوان نماد صنعت برق در کشور معرفی کرد و ابراز داشت: این مسئله نیز ما را بر این سمت هدایت می‌کند که باید نیروگاه از ایمنی و آمادگی امدادی لازم در زمان خطر برخوردار باشد.
به گزارش فارس؛ این مانور زلزله به منظور کسب آمادگی لازم به هنگام بروز زلزله، آتش‌سوزی و انفجار، مانور مقابله با شرایط اضطراری در نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول