اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

نماز طلب باران در فردوس خوانده می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر فردوس از برگزاری نماز طلب باران به دنبال 14 سال خشکسالی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر عوامل مادی ساخته دست بشر، اعمال انسان از نظر معنوی نیز نقش مهمی در نزول باران دارد.

نماز طلب باران در فردوس خوانده می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجدالدین حسینی در جلسه برنامه‌ریزی مراسم برگزاری نماز باران اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که برای انسان رخ می‌دهد حاصل اعمال خود او است.
وی افزود: امروز رشد علم و تکنولوژی ضربات سنگینی بر محیط زیست وارد کرده و کره زمین و وضعیت آب و هوایی را تحت تاثیر قرار داده است.
امام جمعه فردوس سوراخ شدن لایه اوزن، افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای، آب شدن یخچال‌ها در قطب شمال و گرم شدن قطب‌ها را از جمله تغییرات آب و هوایی دانست که بر اثر اقدامات بشر شکل گرفته است.
حسینی تصریح کرد: بشر با علم ناقص خود در عالم خلقت تغییراتی را ایجاد می‌کند و سبب جلوگیری از نزول باران می‌شود.
وی یادآور شد: اعمال و رفتار انسان نیز نقش بسزایی در بارش نزولات آسمانی دارد و از این رو باید با انجام عمل صالح درصدد کسب رضایت خداوند برآئیم تا شامل رحمت وی شویم.
امام جمعه فردوس گفت: خواندن نماز باران تنها به این معنا نیست که بلافاصله باران نازل شود بلکه خواندن نماز باران برای ابراز بندگی و اعتراف به گناهان در برابر خداوند است.
حسینی افزود: در گذشته انسان‌ها خالص و بی‌غل و غش بودند از اینرو خداوند دعای آنان را برای نزول باران اجابت می‌کرد لذا خلوص نیت افراد تاثیر زیادی در نزول باران دارد.
نماز طلب باران در شهرستان فردوس به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجدالدین حسینی امام جمعه این شهرستان همزمان با سراسر استان خراسان جنوبی ساعت 10 صبح روز دوشنبه 5 دی‌ماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول