اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان:

نماز طلب باران در 47 نقطه کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: روز دوشنبه پنجم دی ‌ماه سال جاری در 47 محل برگزاری نماز جمعه سراسر استان کرمان به صورت هماهنگ نماز طلب باران توسط ائمه جمعه برگزار می‌شود.

نماز طلب باران در 47 نقطه کرمان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده عصر امروز در حاشیه برگزاری همایش «ائمه جمعه استان کرمان» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت از برگزاری یک همایش دیگر تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این همایش که به میزبانی شهرستان جیرفت برگزار می‌شود، یک همایش فصلی است.
وی افزود: در این همایش مصوب شد، روز دوشنبه پنجم دی‌ماه سال جاری در 47 محل برگزاری نماز جمعه سراسر استان کرمان به صورت هماهنگ نماز طلب باران توسط ائمه جمعه برگزار شود.
وی افزود: در یکی دیگر از بخش‌های این همایش در راستای 100 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته از سوی استاندار کرمان برای تجهیزات فرهنگی تصمیم‌گیری شد.
قاسمی‌زاده تصریح کرد: به منظور تهیه، تجزیه و تحلیل جامع از ستادهای نماز جمعه یک نرم‌افزار در این همایش توزیع شد.
وی بیان کرد: این نرم‌افزار تا 24 دی ‌ماه تکمیل می‌شود تا از طریق آن بانک جامع اطلاعاتی ستادهای نماز جمعه را به دست بیاوریم.
قاسمی‌زاده خاطرنشان کرد: در مسائل علمی و فرهنگی نیز در پی تصمیم‌های اتخاذ شده به صورت جامع و کامل از مجموعه آثار و علوم دینی در حوزه‌های مختلف مانند فلسفه، کلام، اعتقادات و تاریخ نرم‌افزاری تهیه شده است که برای اطلاع‌رسانی به مردم در اختیار ائمه جمعه قرار می‌گیرد.
وی گفت: اعتبارات تخصیص یافته برای ساخت مصلاها در سال جاری در دو بخش مصلا‌های استان توسط دولت و بخش دیگر نیز توسط شوراهای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور هزینه می‌شود.
قاسمی‌زاده اذعان کرد: اعتبارات شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برای مراکزی از جمله حسینیه‌، مصلی و مساجد که در آنها نماز اقامه می‌شود، هزینه می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان داشت: اعتبارات مساجد نیز در سه بخش توسط اداره کل اوقاف تأمین می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه در بخش استانی نیز سهمیه‌‌ها مشخص شده است، عنوان کرد: در شاخص‌های فرهنگی که از مصوبات سفرهای استانی است، اعتبارات ملی از طریق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیگیری می‌شود.
قاسمی‌زاده اظهار داشت: اولویت با مساجدی است که نقش مهم‌تر و ضروری‌تری را در جامعه دارند.
وی با بیان اینکه در کل استان بیش از 4 هزار و 700 مسجد وجود دارد، گفت: از این تعداد حدود 500 تا 650 مسجد فعال هستند، اما استان کرمان نیازمند احداث500 مسجد دیگر است.
به گزارش فارس، همایش «ائمه جمعه استان کرمان» به میزبانی شهرستان جیرفت با حضور ائمه جمعه سراسر استان برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول