اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گیلان:

ایجاد فضای معنوی از مولفه‌های پلیس است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: ایجاد فضای معنوی و دینی در بین یگان‌های انتظامی از مولفه‌های پلیس شایسته است.

ایجاد فضای معنوی از مولفه‌های پلیس است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی در جمع روسا و معاونان عقیدتی‌سیاسی انتظامی گیلان، بسترسازی فضای معنوی و دینی را از مولفه‌های یک پلیس شایسته عنوان کرد.
وی، توجه به اهمیت توجیه، ارشاد و راهنمایی در بین کارکنان انتظامی را مهم دانست و اظهار داشت: ایجاد زمینه فضای معنوی و دینی در بین یگان‌های انتظامی تاثیر داشته و این کار از مولفه‌های پلیس است.
قائدرحمتی با اشاره به عدم دخالت و همکاری کارکنان با احزاب و گروه‌های سیاسی، بیان داشت: با نزدیک شدن به انتخابات و فضای رقابت انتخاباتی در سطح کشور لازم است که کارکنان در این زمینه و عدم شرکت در گرایش‌ها و ستادهای انتخاباتی و گروه‌ها آگاهی لازم داشته باشند.
وی با بیان فرازی از سخنان امام راحل (ره) درباره تزکیه نفس، ساده‌زیستی و عدم تجمل‌گرایی، تصریح کرد: عمل کردن به این فرامین موجب ارتقای فرهنگ دینی، وحدت و بصیرت‌افزایی و بینش سیاسی و اجتماعی در جامعه می‌شود.
فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در پلیس دو ماموریت مهم و حساس وجود دارد، افزود: برخورد و مدارا به عنوان وظیفه پلیس وجه تمایز نیروی انتظامی از دیگر نیروهاست.
وی خاطرنشان کرد: باید در مقابل ناهنجاری‌ها و کج‌روی‌های اجتماعی برابر شرح وظایف با مجرمان برخورد کرد و در عین قاطعیت باید با مردم مدارا کنیم و در اوج رافت و مهربانی می‌خواهیم کار کنیم و البته این مهم برای این است که جامعه‌ای امن و ایمن داشته باشیم.
قائدرحمتی این موضوع را خواسته مقام معظم رهبری و کاری بسیار حساس و مشکل دانست و اذعان داشت: سازمان به دنبال این است که این مهارت‌ها و توانمندی‌ها را در نیروی انتظامی ایجاد کند تا بتواند توانمندی‌های مدیران و روسا در حوزه‌های برخورد، مدارا، قاطعیت و رافت اسلامی را افزایش داده و بصیرت آنان را تقویت کنیم.
وی با تصریح بر اینکه نیروی انتظامی چند کار خوب را در سال‌های اخیر در دستور کار خود قرار داده است، یادآور شد: یکی از این موارد، اصلاح رفتار سازمانی بوده که توسط معاونت آموزشی و پلیس پیشگیری آغاز شده است.
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این مراسم اجرا و توجه بیشتر رده‌ها به دستور‌العمل‌های ابلاغی را مورد تاکید قرار داد.
حجت‌الاسلام حجت نظری با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) بیان داشت: آغاز کارها با یاد و نام خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) راز موفقیت انسان و موجب روشنایی و قوت قلب است.
وی همچنین بر ضرورت بصیرت‌افزایی کارکنان و خانواده‌هایشان تاکید کرد.
این مسئول، خواستار بررسی مصادیق آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی توسط مسئولان و روحانیون سازمانی شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول