اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان اردبیل:

فعالیت راهداران مکمل فعالیت‌های پلیس در جاده‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: فعالیت راهداران در جاده‌ها و گردنه‌های حادثه‌خیز مکمل فعالیت پلیس راه در ایام خاص و ویژه است.

فعالیت راهداران مکمل فعالیت‌های پلیس در جاده‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معراج ظهیری پیش از ظهر امروز در مراسم اعزام راهداران استان اردبیل به گردنه‌های برفگیر اردبیل اظهار داشت: امنیت و آرامش حاصل شده در راه‌ها توسط راهداران می‌تواند زمینه را برای کاهش تصادفات منجر به فوت و تلفات جانی کاهش دهد و قطعاً کسانی که می‌خواهند با آرامش این مسیر را طی کنند همکاران واقعی پلیس راه و راهداران هستند.
وی به اجری طرح زمستانی پلیس راه از آبان ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح آرامش بخشی به رانندگان در طی مسیر است و خلق انضباط ترافیکی، کاهش تصادفات و... در این طرح پیگیری می‌شود.
رئیس پلیس راه استان اردبیل سه عامل انسانی راه و وسایل نقلیه را از مهم‌ترین عوامل وقوع تصادفات اعلام کرد و گفت: با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وضعیت مطلوب رانندگی را به وجود آوردیم چرا که اعتقاد داریم هر قدر ایمنی خودروها بالا برود به همان میزان تصادف کمتری را شاهد خواهیم بود.
این مسئول راه اصلی اردبیل ـ سرچم را به عنوان راهی عظیم در اردبیل اعلام کرد و ابراز داشت: جاده‌ ایمن برای مسافران جاده‌ای است که فرصت رانندگی سالم را به شخص بدهد و راننده بتواند بدون هیچ واهمه‌ای در آن رانندگی کند.
ظهیری ادامه داد: با افتتاح راه اصلی اردبیل ـ سرچم و سرریز شدن مسافران و راننده‌‌ها به این جاده احتمال انتقال تصادفات جاده شمال به این جاده وجود دارد که انتظار می‌رود با ماموریتی دو چندان تصادفات را در این قسمت کاهش داده و امنیت را به مردم اهدا کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس راه استان اردبیل همچنین به وضعیت تصادفات در هشت ماه سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: 148 فوتی در تصادفات جاده‌ای داشتیم که این نشان می‌دهد هنوز در امر رانندگی به آن درجه از بلوغ نرسیده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: از این 148 نفر کشته در جاده‌ها بیشترین آمار را خودروهای غیر ایمن از قبیل وانت نیسان، وانت پیکان پراید و موتورسیکلت‌‌ها به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول