اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فردوس:

پلیس نقطه مقابل مردم نیست

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان فردوس گفت: پلیس نقطه مقابل مردم نیست بلکه باید بین این دو همکاری لازم صورت پذیرد.

پلیس نقطه مقابل مردم نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری فردوس، محمدعلی جوان اظهار داشت: پلیس قانونا موظف است تا برخورد مناسب و مؤدبانه با رانندگان داشته باشد.
وی وظیفه پلیس را حفاظت از جان انسان‌ها دانست و گفت: قانون توسط نمایندگان مردم در مجلس تصویب می‌شود و پلیس نیز موظف به اجرای قانون است.
معاون فرماندار فردوس بر رعایت قوانین توسط رانندگان و به ویژه رانندگان ادارات دولتی تاکید کرد و افزود: هیچ مسئول اداره‌ای حق ندارد برای اینکه در موعد مقرر در جلسه حضور یابد راننده را مجبور به تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی بکند.
جوان یادآور شد: پلیس نقطه مقابل مردم نیست بلکه باید بین این دو همکاری لازم صورت پذیرد و پلیس نیز قانونا موظف است تا برخورد مناسب و مودبانه با رانندگان داشته باشد.
رئیس راهنمایی و رانندگی فردوس نیز در این جلسه اظهار داشت: مرحله دوم اجرای قانون راهنمایی و رانندگی از امروز اول دی‌ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود.
محمد ربیع‌زاده گفت: در حال پیگیری هستیم تا شورای رسیدگی به اعتراضات که در مرکز استان فعال است در شهرستان‌ها نیز ایجاد و رانندگانی که به جریمه خود اعتراض دارند مجبور به مراجعه به مرکز استان نباشند و در خود شهرستان به اعتراضات آنان رسیدگی شود.
وی افزود: اجرای مرحله اول قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که از اردیبهشت ماه سال جاری در کشور آغاز شد کاهش سوانح و تلفات انسانی را به همراه داشت.
رئیس راهنمایی و رانندگی فردوس تصریح کرد: پلیس خدمتگزار مردم و به دنبال اصلاح و بهبود رفتار ترافیکی است و قصد پلیس تنها اعمال جریمه نیست از این رو همه رانندگان باید با رعایت قانون، سلامت جان خود و سایر افراد جامعه راتامین کنند.
ربیع‌زاده یادآور شد: در سال گذشته بیش از 23 هزار نفر از مردم جان خود را در تصادفات از دست دادند که عده زیادی از این افراد مقصر نبوده و قربانی بی‌احتیاطی و عدم رعایت قانون از سوی دیگر رانندگان شدند.
وی با اشاره به اینکه در سال 85 در برابر جمعیت 70 میلیونی ایران تنها 12 میلیون خودرو و موتورسیکلت وجود داشت، گفت: در حال حاضر جمعیت ایران 5 میلیون نفر افزایش و تعداد خودروها دو برابر شده است.
رئیس راهنمایی و رانندگی فردوس افزود: با وجود بیش از 20 میلیون خودرو درکشور هنوز تغییری در خیابان‌های سطح شهرها و حتی برخی از جاده‌ها صورت نگرفته است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول