اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تولید 235 هزار تن گوجه ‌فرنگی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: زارعان استان با کشت در شش تا 7 هزار و 500 هکتار از اراضی 235 هزار تن گوجه فرنگی تولید می‌کنند.

تولید 235 هزار تن گوجه ‌فرنگی در آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید سلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان‌های مرند، ملکان و شبستر به ترتیب با 2 هزار و 500، 800 و 700 هکتار بیشترین سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی در استان را دارند، افزود: شهرستان مرند با تولید 87 هزار تن بیشترین تولید گوجه‌فرنگی در آذربایجان‌شرقی را دارد.
وی با بیان اینکه 44 و 29 هزار تن گوجه‌فرنگی به ترتیب در شهرستان‌های ملکان و شبستر تولید می‌شود، گفت: کمترین تولید گوجه‌فرنگی در شهرستان‌های ورزقان و کلیبر اتفاق می‌افتد.
سلیمانی با بیان اینکه ارقام اوردبانا، سی.اچ و سوپر استراین به دلیل حاصل شدن محصول تبدیلی و اصلی گوجه‌فرنگی یعنی رب مورد استقبال بهره‌برداران است، تاکید کرد: کم آبی و کوچکی قطعات را می‌توان به عنوان مشکلی اساسی برای زراعت گوجه‌فرنگی قلمداد کرد چرا که برای تحقق افزایش درصد ضریب مکانیزاسیون و کاهش قیمت تمام شده در مراحل کاشت، داشت و برداشت گوجه‌فرنگی، نیاز است که ضمن تجمیع اراضی، استفاده از آبیاری‌های نوین و ماشین‌آلات کشاورزی در دستور کار بهره‌برداران قرار گیرد.
وی با بیان اینکه گوجه‌فرنگی به علّت دارا بودن ویتامین‌های A ، B، C، K و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن در تأمین انرژی و تقویت بدن نقش موثری ایفا می‌‌کند تصریح کرد: گوجه‌‌فرنگی یکی از مهم‌ترین منابع ویتامین A بوده و در تقویت بینایی، تقویت و سلامتی پوست و مخاط‌‌ها، رشد و نمو استخوان‌ها ضروری است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مصرف گوجه‌‌فرنگی برای اشخاصی که مبتلا به سنگ کلیه و مثانه و کبد هستند، تجویز می‌شود، ادامه داد: گوجه‌‌فرنگی در تسکین دردهای عصبی، رفع بی‌‌اشتهایی و درمان یبوست، نقصان ترشح شیر مادر و تورم‌ دهان، بیماری‌های عفونی، درد مفاصل تجویز شده و برای مبتلایان به نقرس و روماتیسم مفید است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول