اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته پژوهش؛

فاز اول مطالعات طرح توسعه زیارت رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی از رونمایی فاز اول مطالعات طرح توسعه زیارت در هفته پژوهش خبر داد.

فاز اول مطالعات طرح توسعه زیارت رونمایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا عبدالملکی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته پژوهش خراسان رضوی که در محل استانداری مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از فاز اول طرح مطالعاتی ارتقای کمی و کیفی زیارت در قالب 20 جلد کتاب، کتاب تعیین شاخص‌های توسعه و تبیین میزان توسعه‌یافتگی روستا در 32 جلد و از 15 تا 25 طرح فناورانه که برای نخستین بار در کشور اختراع شده، رونمایی می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه توجه به موضوع پژوهش یکی از سیاست‌های مهم و جدی استان است که در کنار سایر سیاست ها دنبال می‌شود، اظهار داشت: این رویکرد سبب شده تا خراسان رضوی در حوزه پژوهش، فناوری و شناسایی نخبگان در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.
عبدالملکی به کمیته‌های تشکیل شده در این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: کمیته برگزاری مسابقات، کمیته برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و کمیته فن بازار و... از جمله کمیته‌های تشکیل شده در این جشنواره است.
وی در ادامه به وضعیت پژوهش در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: در 10 سال گذشته 57 هزار و 349 طرح پژوهشی در 11 فصل  که شامل حمل و نقل، بهداشت و درمان، سیاسی و انتظامی، اقتصاد و بازرگانی و انرژی و ارتباطات احصا شده که از این تعداد هزار و 28 طرح به عنوان طرح‌های برتر انتخاب شده است.
عبدالملکی همچنین با اشاره به نمایشگاه هفته پژوهش در سال گذشته و در سال جاری، نیز افزود: زیربنای نمایشگاه هفته پژوهش از 14 غرفه و 150 متر مربع در سال 84 به 20 هزار متر مربع و 700 غرفه در سال جاری ارتقا یافته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: گسترش روحیه و باور جوانان و نوجوانان استان، هدایت اعتبارات به سمت تهیه امکانات علمی و پژوهشی، شناسایی و حمایت از نخبگان و بسترسازی بروز و ظهور استعدادهای آنان از جمله اهداف برگزاری جشنواره و نمایشگاه پژوهش است.
به گفته عبدالملکی، برگزاری نمایشگاه کتاب با رویکرد پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی مختلف با رویکرد پژوهشی از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.
وی راه‌اندازی بازار بورس ایده در نمایشگاه هفته پژوهش امسال که بر اساس آن ایده‌های پژوهشی از اقشار مختلف جامعه خریداری می‌شود را اقدامی مهم و منحصربه‌فرد توصیف کرد و افزود: این امر موجب ایجاد فرهنگ خرید ایده‌های پژوهشی با کمک دولت و بخش خصوصی می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول