اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

جهت‌دهی بودجه زیارت مهم‌ترین اثر طرح مطالعه توسعه زیارت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: جهت‌دهی بودجه زیارت، یکی از مهم‌ترین آثار طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) است.

جهت‌دهی بودجه زیارت مهم‌ترین اثر طرح مطالعه توسعه زیارت است
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مسئولان و دست‌اندرکاران مقوله زیارت باید تلاش بیشتری برای مراقبت از موضوع زیارت برای مبارزه با به انحراف کشیده شدن آن داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از آسیب‌های موجود در این زمینه انتظار کار اجرایی داشتن از دبیرخانه طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) است، افزود: صاحبان این طرح باید با پشتوانه معرفتی این موضوع و با تمرکز هر چه بیشتر در رابطه با مقوله زیارت کارهای بزرگی را برای تعمیق این فرهنگ انجام دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی زیارت را یک سرمایه کم‌نظیر عنوان کرد و بیان داشت: باید از این سرمایه ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
گنابادی‌نژاد تاکید کرد: این امر در فرهنگ شیعی وجود داشته و به برکت همین امر شاهد توفیقات بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف فردی و اجتماعی در زندگی افراد جامعه بوده‌ایم.
وی ابراز داشت: این موضوع تاثیر به‌سزایی در زندگی ارادتمندان اهل بیت(ع) در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی یادآور شد: مشهدالرضا نیز به برکت وجود مضجع مطهر و منور هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت در این رابطه به عنوان بزرگ‌ترین مرکز زیارتی عالم تشیع مطرح است که برای ارادتمندان به این ساحت مکانی مقدس است.
گنابادی‌نژاد با بیان اینکه این سرمایه نیازمند به یک برنامه‌ریزی بسیار کلان در حوزه‌های مختلف است، اعلام کرد: با این رویکرد بسیاری از نواقص موجود مرتفع می‌شود.
وی با تقدیر از دست‌اندرکاران موضوع طرح زیارت در دستگاه‌های مختلف اعم از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دولتی ابراز کرد: دبیرخانه طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) نیز علیرغم نداشتن تجربه قبلی در این حوزه تاکنون بسیار خوب عمل کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نداشتن بسیاری از مسائل بروکراتیک اداری را از جمله ویژگی‌های این دبیرخانه عنوان کرد و متذکر شد: دبیرخانه طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) باید با همین رویکرد به کار خود ادامه دهد.
وی به نقش حوزه‌های علمیه در تبیین مقوله زیارت اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین صفتی که در امر زیارت امام رضا(ع) وجود دارد، صفت عالم آل‌محمد این حضرت است که باید این برند توسط حوزه‌های علمیه تبیین شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی متقن برای این موضوع و تلاش صاحب‌نظران و اندیشمندان حوزه‌های علمیه بتوانیم کارهای مفیدی را در حوزه زیارت به ثبت برسانیم.
وی ناشناخته ماندن موضوع زیارت را از جمله مشکلات در این رابطه دانست و یادآور شد: هیچ وقت به این موضوع که یک سرمایه کلان برای نظام اسلامی است به عنوان یک مقوله کلان نگاه نشده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول