اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنایع همگن کانی غیرفلزی مازندران:

عمر آسفالت در کشور کاهش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنایع همگن کانی غیرفلزی مازندران با بیان اینکه کیفیت قیر باید از سوی مسئولان و سازمان‌های ذی‌ربط به ویژه پالایشگاه‌ها به طور جدی دنبال شود، گفت: در گذشته عمر آسفالت بیشتر بوده است.

عمر آسفالت در کشور کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن‌رضا دسترنج پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته تخصصی آسفالت انجمن صنایع همگن کانی غیرفلزی مازندران اظهار داشت: مباحثی همچون کیفیت زیرسازی راه‌ها، قیر، مخلوط و مصالح سنگی به طور جدی در حال بررسی در کمیته است.
وی از جرایم سنگین و ارائه نشدن اطلاعات لازم به تولیدکنندگان آسفالت گلایه کرد و گفت: تولیدکنندگان حق دارند از دلایل پرداخت جرایم مطلع شده حتی از پیمانکاران در دستیابی به اطلاعات آزمایشگاه صاحب حق‌تر هستند.
وی با بیان اینکه کیفیت قیر باید از سوی مسئولان و سازمان‌های ذی‌ربط به ویژه پالایشگاه‌ها به طور جدی دنبال شود، تصریح کرد: در گذشته عمر آسفالت بیشتر بوده است.
رئیس انجمن صنایع همگن کانی غیرفلزی مازندران اضافه کرد: با قیمت فعلی برای تولیدکنندگان شن و ماسه مقرون به صرفه نیست.
رئیس کمیته آسفالت صنایع همگن کانی غیرفلزی مازندران  نیز در این جلسه ابراز داشت: دیگر نیازی به ارائه مجوز جدید برای تولید آسفالت نیست بنابراین انتظار داریم قبل از ارائه جواز تاسیس از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت امکان سنجی صورت بگیرد.
یاسر گلی، آسفالت را محصول گرانی دانست و به همین دلیل تقاضا کرد که تکنسین‌های دارای تخصص مرتبط اقدام به تست آزمایشگاهی کنند.
وی با اشاره به اینکه ما خواهان اصلاح نگاه‌ها، برداشت‌ها و ارتباط تنگاتنگ با آزمایشگاه و ارائه آنالیز مکتوب از سوی آنها هستیم، گفت: از آنجایی که واحدهای آسفالت شهرداری‌ها با زیان ادامه فعالیت می‌دهند، همراهی معاونت عمرانی استانداری، سازمان همیاری‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تشویق و ترغیب شهرداری‌ها به استفاده از امکانات و تولیدات بخش خصوصی به جای احداث کارخانه‌های آسفالت شد.
نماینده اداره کل راه و ترابری مازندران نیز در این جلسه گفت: نقایص کار را در اسرع وقت به پیمانکاران اطلاع می‌دهیم.
محمد محسنی تصریح کرد: بعضی از پیمانکاران مشخصات و شرایط فنی را رعایت نمی‌کنند و باید توجه داشت که روند تهیه، تولید و توزیع آسفالت یک فرایند تخصصی باشد.
وی تعمیر و نوسازی کارخانه‌های آسفالت را ضروری اعلام کرد و گفت: با این امکان جرایم آسفالت کاهش می‌یابد.
نماینده اداره کل راه و ترابری مازندران خاطرنشان کرد: در استان‌هایی مانند فارس و اصفهان همزمان با ایجاد واحدهای سنگ‌شکن، استاندارد‌سازی انواع محصولات تولیدی انجام می‌پذیرد.
نایب رئیس کمیته آسفالت انجمن صنایع همگن کانی غیرفلزی مازندران با تایید بر مشکلات موجود، از فقدان معدن مناسب رودخانه‌ای برای تامین مواد اولیه مورد نیاز، افزایش قیمت قیر و همچنین عدم تخصیص سوخت در شرایط دشوار فعلی برای تولیدکنندگان، طلب پیمانکاران از راه و ترابری و تضمین پنج ساله آسفالت گلایه کرد.
منصور علیزاده گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سهمیه سوخت گازوییل مورد تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت را نمی‌پذیرد که این امر مشکلاتی را برای همکاران پدید می‌آورد که تقاضا داریم این دو سازمان با همکاری و هماهنگی هم این مشکل را حل کند.
وی گفت: خرید سوخت به قیمت آزاد و قیمت 350تومانی به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست.
علیزاده خاطرنشان کرد: در خارج کشور واحدها براساس قانون باید دارای آزمایشگاه استاندارد باشند. وی افزود: لازم است کارشناسان اداره‌ها آزمایشگاه مکانیک خاک بازدید دوره‌ای از آزمایشگاه‌های واحدها داشته باشند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول