اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان خبر داد:

کاهش 10 درصدی مصرف آب شهروندان هرمزگانی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: میزان مصرف آب در استان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

کاهش 10 درصدی مصرف آب شهروندان هرمزگانی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی ظهر امروز طی نشستی با حضور مسئولان آبفای هرمزگان اظهار داشت: حجم کل مصرف آب در تمام کارها از جمله؛ تجاری، صنعتی، اداری، دولتی و عمومی از ابتدای سال جاری تاکنون به 32 میلیون و 535 هزار و 121 مترمکعب رسیده است که نسبت دوره مشابه سال قبا پنج درصد کاهش یافته است.
به گفته وی؛ این میزان کاهش مصرف نشان دهنده اعمال مدیریت مصرف تمام مشترکین پس از ابلاغ تعرفه‌های جدید و اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌هاست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نیاز آبی استان سه هزار و 300 لیتر در ثانیه است که حدود 300 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.
خادمی ادامه داد: کاهش ذخیره آب سد میناب، افت سطح آب زیرزمینی، شور و خشک شدن چاه‌های تامین آب در برخی مناطق و کاهش آبدهی چاه‌ها از جمله دلایل عمده کم آبی در استان است. 
وی اضافه کرد: در حال حاضر سدها به میزان 64 درصد، آب شیرین‌کنها 5.5 درصد و چاه‌ها نیز  26 درصد از منابع تامین آب استان را تشکیل می‌دهند.
به گفته خادمی؛ توسعه منابع آبی از طریق سیستم شیرین سازی آب دریا، حفر چاه‌های جدید، کف شکنی چاه‌های موجود و اصلاح و بازسازی تاسیسات آبی از راهکارهایی است که در راستای مقابله با کم آبی در حال انجام است. 
وی مشکل عمده در  بازسازی و اصلاح تاسیسات شبکه‌های توزیع آب را عدم اعتبار کافی و به موقع و قدیمی بودن شبکه‌ها به ویژه در شهرهای جدید دانست و اضافه کرد: برای بازسازی این شبکه‌ها به طول 161 کیلومتر، 63میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده در حالیکه اعتبار مصوب مبلغی معادل 33 میلیارد ریال است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اینکه سالانه 28 میلیون متر مکعب هدر رفت آب داریم، جلوگیری از این میزان پرت آب نیاز به احداث سد و هزینه‌های هنگفت آن را نیز برطرف خواهد کرد.
خادمی بیان داشت: همچنین به منظور کاهش هدر رفت آب شهر بندرعباس 5 هزار میلیون ریال اعتبار مصوب داریم که هنوز مبلغی به آن اختصاص داده نشده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول