اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه صورت می‌گیرد؛

شاخص بهره‌مندی 92 درصدی آب شرب در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه شاخص بهره‌مندی آب شرب در کشور و به تبع آن در استان زنجان به 92 درصد می‌رسد.

شاخص بهره‌مندی 92 درصدی آب شرب در زنجان
مسلم پور‌نصرت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان به مشکلات موجود در بحث گسترش نصب انشعاب فاضلاب شهری اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین مشکل در بحث فاضلاب شهری در بافت فرسوده شهری بوده و محدودیت صدور مجوز از سوی شهرداری نیز در مناطق مختلف شهر از دیگر مشکلاتی است که به عدم گسترش انشعاب فاضلاب در شهر منجر شده است.
 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عدم رغبت مردم در شهرها در تقبل هزینه اجرای انشعاب فاضلاب، ارائه خدمات توسط اتحادیه لجن کش‌ها در مناطق مختلف شهر و عدم استفاده شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی را در نصب فاضلاب را از دیگر مشکلات در نصب انشعاب فاضلاب عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه ممکن است همزمان با ورود فاضلاب‌های خانگی مواد صنعتی زیان آور نیز وارد لجن‌کش‌ها شده و پس از دفع به خاک و آب نیز سرایت کند، خاطرنشان کرد: با افزودن مواد آلاینده دیگر مثل پسماندهای تعویض روغنی سیستم تصفیه‌خانه به هم می‌خورد.
پور نصرت تصفیه‌خانه شهر زنجان را دارای شرایط مساعدی دانست و افزود: در حال حاضر شرکت آبفا با مشکل ورودی لجن‌کش‌ها مواجه است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت موجود در بحث انشعاب‌ها در استان زنجان رسیدگی جدی را از سوی مسئولان می‌طلبد، خاطرنشان کرد: تاکنون به 20 درصد از مشترکان که شرایط وصل انشعاب را داشته‌اند خدمت‌رسانی شده و به مابقی مشترکان که برای وصل انشعاب اقدام نمی‌کنند اخطاریه‌ای ابلاغ شده که در صورت عدم اقدام برای وصل انشعاب نسبت به قطع آب آنان اقدام می‌شود.
وی با بیان اینکه تسهیلاتی هم برای کمک‌هزینه وصل انشعاب به مشترکان ارائه می‌شود، تصریح کرد: با ارائه تسهیلات یک میلیون تومانی به مشترکان در راستای کاهش فشار مالی در این امر اقدام به تسریع در پیش‌برد این طرح بزرگ شده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول