اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان در 7 استان نوار جنوبی کشور؛

آب شرب خوزستان از طریق آب شیرین کن تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: مطالعات طرح جامع ارزیابی سامانه‌های نمک‌زدا (آب شیرین کن‌ها) در نوار ساحلی جنوب کشور در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و بوشهر در حال اجراست.

آب شرب خوزستان از طریق آب شیرین کن تامین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا میوه‌چی از برنامه‌ریزی برای تامین آب شرب مورد نیاز 9 میلیون نفر از جمعیت کشور از طریق استفاده از سامانه‌های آب شیرین کن خبر داد و اظهار داشت: میزان پیشرفت مطالعه این طرح بزرگ تا پایان مهرماه سال جاری 45 درصد بوده است.
وی از طرح جامع ارزیابی سامانه‌های نمک زدا (آب شیرین کن‌ها) در نوار ساحلی جنوب کشور به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ آب شیرین کن در کشور یاد کرد و بهره‌گیری از فرآیندهای نوین شیرین سازی آب به منظور کاهش هزینه آب تولیدی و آلودگی‌های زیست محیطی، برقراری ارتباط انرژی با نیروگاه‌های منطقه به منظور کاهش مصرف انرژی و هزینه، استفاده بهینه از منابع آب و تاسیسات موجود آبرسانی را از ویژگی‌های اصلی این طرح اعلام کرد.
میوه‌چی خاطرنشان کرد: محدوده مطالعاتی طرح جامع ارزیابی سامانه‌های نمک‌زدا  در نوار ساحلی جنوب کشور در هفت استان و 148 شهر با جمعیتی حدود 3 میلیون و 836 هزار و 350 نفر در حال مطالعه است که در افق طرح به 9 میلیون نفر خواهد رسید.
وی هدف اصلی این طرح را تامین آب شرب و صنعت برای محدوده جنوبی کشور دانست و گفت: تامین آب مورد نیاز طرح‌های توسعه صنعتی و گردشگری در نوار ساحلی و توسعه پایدار در بهره‌برداری از منابع آب از دیگر اهداف فرعی این طرح است.
معاون‌برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آثار عمده این طرح در منطقه را ارتقای بهره‌وری انرژی با استفاده از انرژی‌های نو در تاسیسات نمک زدایی، ارتقای شرایط بهداشت و رفاه عمومی در استان‌های جنوب کشور، بهبود وضعیت زیرساخت‌های استان‌های جنوبی کشور و توسعه اقتصادی سواحل دانست.
میوه‌چی همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود شرایط اجتماعی منطقه و ایجاد فرصت رقابتی با کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس را از فواید مفید طرح جامع ارزیابی سامانه‌های نمک زدا در نوار ساحلی جنوب کشور اعلام کرد.
تاکنون دو دستگاه آب شیرین کن ثابت با ظرفیت تولید 10 هزار متر مکعب آب در شبانه‌روز در آبادان و خرمشهر و یک دستگاه آب شیرین کن ثابت با ظرفیت 5 هزار مترمکعب توسط بخش خصوصی نصب و راه‌اندازی شده و فاز دوم تاسیسات آب شیرین کن خرمشهر نیز با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در شبانه روز توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول