اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آبفار آستارا خبر داد:

بهره‌مندی 2500 خانوار روستایی از آب شرب آستارا

خبرگزاری فارس: سرپرست آب و فاضلاب روستایی آستارا گفت: بیش از دو هزار و 540 خانوار روستایی از آب شرب شهری استفاده می‌کنند.

بهره‌مندی 2500 خانوار روستایی از آب شرب آستارا
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، قاسم کباری عصر امروز در جلسه آب و فاضلاب این شهرستان با بیان اینکه 16 روستای آستارا از آب شرب شهری استفاده می‌کنند، اظهار داشت: با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال عملیات آبرسانی به دو روستای بزرگ در کمترین زمان ممکن به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی، با اشاره به اینکه همکاری مدیریت آب و فاضلاب شهری آستارا با امور روستایی در کاهش هزینه احداث این خطوط آبرسانی بسیار موثر بوده است، افزود: با توجه به نزدیکی برخی روستاهای حاشیه شهرهای آستارا و لوندویل به خط انتقال آب شرب شهری که از چشمه بهارستان تامین می‌شود تاکنون برای تامین آب سالم در روستاهای باغچه‌سرا، عنبران، بیجاربین، شیخ علی محله و دیگر روستاهای این مناطق استفاده می‌شد که با اضافه شدن این دو روستا تعداد روستاهای برخوردار از آب شرب آستارا به 16 روستا رسیده است.
این مسئول، تامین آب بهداشتی در روستاهای آستارا را مورد تاکید مسئولان مربوطه قرار داد و اذعان داشت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این سازمان برای آبرسانی به روستاها در مجتمع باباعلی بخش لوندویل قرار دارد.
وی افزود: در این مجتمع با بهسازی 6 دهنه چشمه آب معدنی و تصفیه آن و همچنین احداث چندین کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، 13 روستا از آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.
کباری، پروژه دیگر در این زمینه را آبرسانی به روستای خانه‌های آسیاب آستارا، عنوان کرد و گفت: در این روستا با احداث یک حلقه چاه نیمه عمیق دهان گشاد اهالی این روستا از آب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند که در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
سرپرست آب و فاضلاب روستایی آستارا با اشاره به اینکه این شهرستان حدود شش هزار و 200 خانواده روستایی دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد بیش از دو هزار و 540 خانوار از همان آب شرب شهری آستارا استفاده می‌کنند و بسیاری از روستاها نیز به صورت مستقل از طریق چاه یا چشمه دارای آب شرب هستند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول