اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده حوزه مقاومت دانش‌آموزی بن خبر داد:

آغاز مسابقات قرآن و عترت در بن

خبرگزاری فارس: فرمانده حوزه مقاومت دانش‌آموزی بن با بیان اینکه قرآن خورشید تابناکی است که در پرتو آن انسان‌ها راه را به سرمنزل مقصود می‌برند، از آغاز مسابقات قرآن و عترت خبر داد.

آغاز مسابقات قرآن و عترت در بن
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عزت‌الله قائدی پیش ازظهر امروز در مسابقات قرآن و عترت در ناحیه مقاومت بن از توابع شهرستان شهرکرد، اظهار داشت: این مسابقات در دو سطح پویندگان و پیشگامان بسیجی برگزار شد.
وی افزود: در این مسابقات پویندگان بسیجی در حفظ 10 جزء اول و پیشگامان بسیجی در حفظ 20 جزء با هم به رقابت پرداختند.
قائدی با بیان اینکه50 برادر و 70 خواهر بسیجی در این دوره از مسابقات حضور داشتند، گفت: با اتمام این مسابقات نفرات برتر برای شرکت در مرحله شهرستانی معرفی شدند.
فرمانده حوزه مقاومت دانش‌آموزی بن اضافه کرد: در این مرحله از مسابقات علاوه بر رشته‌های حفظ و  قرائت قرآن کریم، رشته مفاهیم و عترت نیز برگزار شد.
وی در ادامه قرآن مجید را نسخه حیات بخش انسان‌ در طول حیات بشری دانست و افزود: این مصحف شریف آیین زندگانی دنیوی و اخروی انسان‌ها را در بردارد و سعادت مسلمانان در گرو عمل به این کتاب آسمانی است.
فرمانده حوزه مقاومت دانش‌آموزی بن با بیان اینکه اگر بشریت به موعظه، پند و اندرزهای قرآن کریم عمل کند به سعادت ابدی می‌رسد، گفت: در این کتاب آسمانی خالق هستی با تمثیل، قصه و حکایت راه هدایت را برای انسان مشخص می‌کند.
وی قرآن کریم را کلام بی‌نظیر خداوند دانست و افزود: مخاطب قرآن بین تمام موجودات انسان است که نشان از اهمیت خلقت انسان دارد.
قائدی با بیان اینکه قرآن کریم سخن بی‌مانند و مطلق خداوند متعال است و انسان نیز مخاطب خداوند برای وحی انسان است، تصریح کرد: قرآن به عنوان کتاب آسمانی هر کس آن را قرائت کند به شدت مورد تأثیر آیات معنوی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: هیچگاه از خواندن قرآن خستگی و ملالت حاصل نمی‌شود و هر لحظه انسان را که دارای قلبی صاف باشد به طرف خود می‌کشاند.
قائدی قرآن را سرچشمه معارف الهی دانست و گفت: در حقیقت قرآن مجید خورشید تابناکی است که در پرتو آن انسان‌ها راه را به سرمنزل مقصود می‌برند.
فرمانده حوزه مقاومت دانش‌آموزی بن تصریح کرد: خداوند یکی از القاب قرآن را به عنوان موعظه و پند و اندرز معرفی می‌کند و به راهی که انسان در آن است راهنمایی کرده و رحمت برای مومنان است.
مرحله حوزه‌ای مسابقات قرآن و عترت واحدهای مقاومت دانش‌آموزی در شهر بن برگزار شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول