اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرج در مجلس:

ورزش بانوان نیازمند بودجه مستقل است

خبرگزاری فارس: نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: توانایی و ظرفیت بانوان ورزشکار کشورمان به اندازه‌ای است که برای استفاده بهینه از این توانمندی نیازمند اختصاز بودجه مستقل هستیم.

ورزش بانوان نیازمند بودجه مستقل است
فاطمه آجرلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دولت‌های نهم و دهم نگاه به ورزش تغییر یافته و پیش از این بودجه و اعتبارات ورزش کشور به صورت ناصحیح تخصیص می‌یافت.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه اکثر امکانات ورزشی کشور در چند شهر خلاصه می‌شد و دیگر استان‌ها از این امکانات محروم بوده و همین معضل آسیب جدی به ورزش ایران وارد کرد.
این مسئول با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای دولت در حوزه ورزش و حمایت‌های مجالس هفتم و هشتم از این برنامه گفت: در دولت نهم این نگاه در ورزش حاکم شد که امکانات و بودجه باید به صورت عادلانه در سراسر کشور توزیع شده و هر استان به میزان توانایی و ظرفیتی که دارد از امکانات کشور برخوردار شود.

* 50 درصد مدال‌آوران در مسابقات جهانی زنان ورزشکار هستند
 آجرلو در بخش دیگری از سخنان خود به توانایی‌های ورزش بانوان در ایران اشاره کرد و گفت: ما در سال‌های گذشته توجه جدی به این حوزه نداشتیم و این در حالی است که حدود 50 درصد مدال‌آوران کشورهای پیشرفته در ورزش بانوان هستند.
وی افزود: به عنوان نمونه زنان ورزشکار کشورهای پیشرفته در مسابقات مهم جهانی همراه مردان تلاش کرده و مدال‌های ارزشمندی برای کشور خود به ارمغان می‌آورند.
نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما نیز خواستار دست‌یابی به چنین هدفی هستیم، باید برنامه‌ریزی لازم برای توسعه ورزش بانوان را انجام داده که این مهم با افزایش بودجه و امکانات و زیرساخت‌ها محقق می‌گردد.
 
* بودجه مستقل ورزش بانوان در غالب لایحه بودجه 91
آجرلو گفت: در گام نخست در تلاش هستیم تا در زمان بررسی لایحه بودجه سال 91 کل کشور ردیف مشخصی برای ورزش بانوان به صورت مستقل اختصاص دهیم.
وی افزود:‌ رایزنی‌هایی را با وزارت ورزش و جوانان و همچنین مسئولان عالی‌رتبه دولت انجام داده‌ایم تا در صورت عدم تحقق این امر، دولت به صورت مستقل اعتباراتی را برای ورزش بانوان اختصاص دهد.
آجرلو در پایان تاکید کرد: به طور قطع بانوان ورزشکار ایران توانایی لازم برای حضور در میادین جهانی و بین‌المللی ورزشی را داشته و افتخارات بسیاری در صورت توجه بیشتر مسئولان برای کشور کسب خواهند کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول