اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تاخیر جلسات در گلستان؛

طلا به نرخ هیچ در ادارات گلستان معامله می‎شود

خبرگزاری فارس: از قدیم گفتن وقت طلاست چرا که هر چیز روزی برگشتی دارد، اما این تنها زمان است که همیشه رو به جلو حرکت می‎کند و هیچ‎گاه نمی‎توانی برگشتی برای آن تصور کنید، اما طلا به نرخ هیچ در ادارات گلستان معامله می‎شود.‎

طلا به نرخ هیچ در ادارات گلستان معامله می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با همه ارزش و قیمتی که برای زمان گذاشته‎اند، اما کمتر کسی به این مقوله توجه و به آن اهمیت می‎دهد و در جامعه ما همه چیز قیمت دارد، به جز زمان در حالی که در احادیث و آیات روایت نیز بر این مقوله بسیار تاکید شده است.
‎‎‎در قرآن به قدری به وقت احترام شده که گویی در اوج ارزش‏ها و مادر فضایل است، تا آنجا که خداوند به آن سوگند یاد کرده و می‏فرماید: «والعصر؛ سوگند به وقت»
زیرا عصر به معنی زمان و روزگار است، که در تفسیر این آیه به عنوان یکی از تفاسیر ذکر شده و زمان همان وقت است.
در قرآن آنچه را که موجب اتلاف وقت می‏شود به عنوان لغو، باطل، افراط و به طور کلّی بیهوده‎گرایی و پوچی، از آن سرزنش شده است چرا که موجب نابودی عالی‏ترین سرمایه زندگی، و آفت زیست سالم می‏شود، خداوند در تعریف انسان با ایمان می‏فرماید: «والّذین هم عن اللّغو معرضون؛ مؤمنان از کارهای بیهوده روی‏گردان هستند».
با این مقدمه می‎خواهیم به این مقوله بپردازیم آیا در سالی که به جهاد اقتصادی نام‎گذاری شده ما از باارزش‎ترین چیزی که در اختیار داشته‎ایم توانسته‎ایم به خوبی بهره ببریم؟ آیا سخنان مقام معظم رهبری را در این سال که راه‎گشای است برای همه سال‎ها مورد توجه قرار داده‎ایم ؟ آیا ولایت‎پذیری آنقدر که بر زبان ما جاری است در اعمال ما نیز مشهود است؟ آیا با همه تاکیدات و ارزشی که خداوند برای وقت آدمی قرار داده از آن بهینه استفاده کرده‎ایم؟ و سوال‎های بی‎شمار دیگری که پاسخی برای آن نمی‎توان یافت.
چند وقتی می‎شود که در هر برنامه و مراسمی که دعوت می‎شوم ساعت دعوت برنامه و ساعت شروع برنامه را یادداشت می‎کنم گوی این روزها تنها افراد بی‎کلاس و به نوعی بی‎فرهنگ در جلسات سر ساعت حضور پیدا می‌کنند.
جالب است روزی در کتاب تاریخ می‎خواندیم در قوم عرب قبل از اسلام دزدی یک افتخار بود ذهن کوچک و بچگانه‎ من آن روزها با خود فکر می‎کرد چطور ممکن است دزدی یک افتخار باشد اما امروز که سر ساعت حاضر شدن و وقت‎شناسی نوعی بی‎فرهنگی محسوب می‎شود بهتر می‎توان عرب جاهلیت را باور کرد.
البته این را نباید فراموش کرد همیشه افراد جامعه بزرگان خود را سرلوحه کار قرار می‎دهند وقتی کسی دیر به برنامه‎ای می‎رسد می‎گویند مدیرکلی آمده است این یعنی باید ریشه بی‎ارزش شدن فرصت را قبل از هر چیز در مدیران جستجو کرد مدیرانی که مدعی اسلام و ولایت‎پذیری دارند.
در طول یک هفته چندین برنامه و مراسم دعوت شدم اولین آن همایش تجلیل از فعالان عرصه کتاب بود که مدیریت آن همیشه به وقت‎شناسی اهمیت می‎دهد در بسیاری از جلسات این نهاد حاضر شدیم و شاهد حضور به موقع مدیران و مسئولان بوده‎ایم در این جلسه نیز مدیر کل کتابخانه‎های استان از نخستین حضار بود اما دعوت این برنامه در ساعت هشت و نیم بود و استارت برنامه در ساعت 9 و 30 دقیقه زده شد این یعنی یک ساعت تاخیر، یازدهمین همایش سراسری دهیاران استان نیز همین گونه بود و دعوت ساعت 8:45 و شروع برنامه در ساعت 9:30 انجام شد، مراسم افتتاحیه پروژه‎های محرومیت‎زدایی دعوت در ساعت 9:30 و شروع در ساعت 10، همایش منادیان عاشورایی و یادو‌اره مداحان شهید ساعت دعوت 9 و ساعت شروع 9:33 دقیقه بود و دیگر برنامه‎ها نیز تقریبا به همین منوال برگزار شد و تنها در جلسه تجلیل از داوطلبان هلال‎احمر بود که برنامه راس ساعت مقرر برگزار شد که برای ما خبرنگاران به نوعی جای تعجب داشت چرا که از موارد بسیار کمیاب و به نوعی نادر در ادارات گلستان است.
با همه این تفاصیل وقتی زمان در سایه بی‎نظمی و بی‎برنامگی مدیران اینگونه به هدر می‎رود آیا نباید گفت طلا به نرخ هیچ در ادارا‌‌ت معامله می‎شود متاسفانه مسئولان ما آنقدر درگیر برخی از مسائل می‎شوند که اصلی‎ترین و باارزش‎ترین مسائل را فراموش می‎کنند.
مگر نه این است که جهاد اقتصادی علاوه بر استفاده درست از پول و ثروت در سایه استفاده بهینه از زمان و موقعیت‎شناسی‎ها محقق می‎شود ما که ادای مسلمانی داریم و حلال و حرام هر چیزی را حساب می‎کنیم ما که اعتقاد به حق‎الناس داریم آیا با هدر دادن وقت خود و مردم، حق دیگران را ضایع نکرده‎ایم آیا مدیران ما به این مسئله فکر می‎کنند فردای قیامت از لحظه به لحظه مدیریتشان بازخواست خواهند شد و باید جواب گوی تمام فرصت‎هایی باشند که با عمل آنها باعث شده بیهوده صرف شود.
در هر همایش شاید نزدیک به 300 نفر حضور داشته‎باشند که بی‎برنامگی‎ها باعث می‎شود از هرکدام از آنها نیم ساعت زمان گرفته شود آیا آنها می‎توانند فردای قیامت پاسخگوی حقی که از این همه آدم می‎گیرند، باشند.
البته بی‎نظمی در جامعه امروز ما متاسفانه کمی رایج است و تنها به مدیران جامعه برنمی‎گردد اما مطمئنا مدیران با برنامه‎ریزی و ارزش نهادن به این طلای با ارزش و سرمایه گرانبهای زندگی می‎توانند کمک کنند تا در سایه این ارزش و با استفاده از ظرفیت‎ها بتوانیم به جهاد اقتصادی دست یابیم و حرکتی جهشی داشته باشیم نه لاک پشتی.
و این گونه می‎توان به فردای ایران بیش از امروز افتخار کرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول