اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

اطلاع‌رسانی موجب کاهش تصادفات می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: عمده‌ترین بخش کاهش تلفات و سوانح به آگاهی، اطلاع‌رسانی و آموزش بستگی دارد.

اطلاع‌رسانی موجب کاهش تصادفات می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل اظهار داشت: امیدواریم همه کسانی که در حمل و نقل سهم دارند، موجب ارتقای این صنعت و ایمنی آن شوند، زیرا حمل و نقل نقش اساسی در توسعه پایدار و زیربنایی کشور دارد.
وی افزود: اگر حمل و نقل را از چرخه زندگی جدا کنیم، چرخ زندگی متوقف می‌شود، لذا نقش حمل و نقل به ویژه عبور و مرور بسیار اهمیت دارد.
چناریان تصریح کرد: برای ارزیابی پیشرفت، توسعه و ارتقای کشورها علاوه بر موارد مختلف، حمل و نقل نیز جزو شاخص‌های مهم به حساب می‌آید و با بررسی به این نکته می‌رسیم که تغییر و تحول در این صنعت از بسیاری موضوعات پیشی گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: شاید اصلی‌ترین موضوع حوزه حمل و نقل، بحث ایمنی و ترافیک است و اگر امروزه مسافرت به عنوان موضوع جدید در زندگی مردم افزایش یافته و مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... رشد کرده، بخش مهمی از آن به امنیت در حمل و نقل مربوط می‌شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان ابراز داشت: توسعه راه‌ها، افزایش ایمنی آن، اصلاح و توسعه مهندسی حمل و نقل، آموزش افراد و توسعه دانش ترافیک از جمله ابزاری است که به صنعت حمل و نقل کمک می‌کند و البته این امور با رویکرد تعامل و هماهنگی انجام می‌شود.
وی افزود: حوادث حوزه عبور و مرور جزو یکی از نقاط مبهم و تاریک صنعت حمل و نقل محسوب می‌شود و تلفات 23 هزار نفر سالانه در کشور آمار نگران کننده‌ای است.
چناریان گفت: استان کرمان در سال جاری شاهد کاهش قابل توجهی در تلفات جاده‌ای بوده و این نشان می‌دهد که در ارتقای ایمنی حمل و نقل موفق بوده‌ایم.
وی تصریح کرد: عمده‌ترین بخش کاهش تلفات و سوانح به آگاهی، اطلاع‌رسانی و آموزش بستگی دارد و اگر افراد با آگاهی از صنعت حمل و نقل استفاده کنند، می‌توانیم در راستای آسایش و امنیت مردم، توسعه و پیشرفت جامعه گام برداریم.
چناریان با اشاره به اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: این قانون حاصل تلاش چند ساله برای جایگزین شدن قانون قبلی است که با وضعیت فعلی جامعه همخوانی نداشت و دستاورد قانون جدید آرامش مردم است.
وی بیان داشت: باید با ابعاد مشارکتی و بدون نگاه تنبیه‌مدارانه با قانون جدید برخورد کنیم و با توجه به اینکه بیشتر تخلفات به علت عدم آگاهی است، باید در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بیشتر کار کنیم.
به گزارش فارس در این مراسم از برترین‌های حوزه حمل و نقل استان کرمان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول