اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مخترع جوان:

پژوهشگران و مبتکران برای رفع دغدغه‌ها همسو حرکت کنند

خبرگزاری فارس: یک مخترع جوان گفت: باید پژوهشگران و مخترعان با هدف رفع دغدغه‌های مردم همسو حرکت کنند.

پژوهشگران و مبتکران برای رفع دغدغه‌ها همسو حرکت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سجاد شعاری فرکوش ظهر امروز در جمع خبرنگاران که در حاشیه همایش تجلیل از پژوهشگران برتر تشکیل شد، اظهار داشت: هم‌اکنون در جامعه ما جوانان مخترع، مبتکر و خلاق زیادی وجود دارد که باید ضمن نیازسنجی در جامعه در راستای به‌کارگیری استعدادهای آنها اقدام شود چرا که در این صورت روند توسعه تا حدود زیادی شتاب می‌گیرد.
وی لازمه پژوهش را داشتن روحیه ‌ایده‌پرداز دانست و گفت: پژوهشگران و مخترع‌های موفق باید دارای روحیه ایده‌پرداز و فکرهای نو باشند لذا چنانچه این دو گروه در جامعه با یکدیگر هم‌سو و هماهنگ حرکت‌کنند تا حدود زیادی در گره‌گشایی از مشکلات و رفع دغدغه‌های مردم می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: پژوهشگران در شناخت نیازهای اجتماعی و دغدغه‌های فکری مردم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری می‌کنند و با انتقال آن به مخترعان و مبتکران می‌توانند به ایده‌ها و طرح‌های ابتکاری آنها جهت دهند.
وی به اختراع خود، با قابلیت شارژ خودکار اشاره کرد و گفت: باطری‌های این موتور برقی فقط یک بار در کارخانه شارژ می‌شود یعنی شارژ خودکار است همچنین از دیگر ویژگی‌های این وسیله سرعت بالا در مقایسه با سایر خودروهاست به طوری که در حالت ماکسیمم 800 متر بر ثانیه سرعت دارد.
این جوان مخترع ادامه داد: این موتور نسبت به درون‌سوزها وزن کمی دارد و فضای محدودتری اشغال می‌کند بنابراین جای بیشتری به سرنشین اختصاص می‌یابد، از طرف دیگر کاهش محدودیت اندازه شهر، افزایش سرعت جا‌به‌جایی، کاهش محدودیت مبارزه با آلاینده‌های محیط زیست، کاهش قیمت سوخت به دلیل کم شدن تقاضا، کا‌هش هزینه سوخت کارخانجات و کاهش قیمت کالا از جمله  مزیت‌های منحصر به فرد این موتور است که در صورت تولید انبوه آن تحول عظیمی در صنعت خودروسازی روی می‌دهد.
شعاری با بیان اینکه نمونه این خودرو تاکنون در دنیا ساخته نشده است، اضافه کرد: در خوروهای هیبریدی و الکتریکی بازسازی 100 درصد انرژی مصرفی امکان‌پذیر نیست بر این اساس طرح مذکور به دلیل داشتن قابلیت‌های مختلف در جهان نمونه‌ای ندارد.
شعاری در بخش پایانی سخنان خود حمایت بیشتر مسئولان از مبتکران و نخبگان را خواستار شد و اظهار داشت: برای اینکه کشورمان با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها در مسیر توسعه قرار بگیرد باید از منابع انسانی به نحو مطلوب استفاده شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول