اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی:

اتاق فکر در واحدهای جهاد دانشگاهی کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: اتاق فکر در دفتر مرکزی و واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور ایجاد می‌شود.

اتاق فکر در واحدهای جهاد دانشگاهی کشور ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد حسین یادگاری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای جهاد دانشگاهی لرستان بر ضرورت اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به این نهاد تاکید کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور از ایجاد اتاق فکر در دفتر مرکزی و واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور خبر داد و گفت: ضرورت دارد روسای واحدها با فرهیختگان و نخبگان دانشگاه‌ها،حوزویان در این اتاق‌های فکر به رصد عملکرد و آسیب‌های جهاد بپردازند؛ همچنین موفقیت‌های واحدهایی که در پژوهشکده‌های رویان، ابن سینا و دانشگاه علم و صنعت رسیده‌ایم را بررسی و با احصای آسیب‌ها نتیجه آن را به دفتر جهاد تحویل تا توسط مدیریت‌های راهبردی برنامه‌ای تدوین شود، با این کار جهاد می‌تواند آن گونه که شایسته است توقع نظام را برآورده سازد.
یادگاری تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جهاد دانشگاهی را بنا نهاد تا این نهاد در دانشگاه‌ها بسترهای مناسب را برای جهاد علمی و پژوهشی فراهم کند، اگر این بسترها مهیا نشده از پژوهشکده‌ها و گروه‌های پژوهشی و نخبگان استفاده شود، در جهت برآورده ساختن توقع نظام از این نهاد انقلابی است.
وی افزود: در آینده تغییر و تحولاتی در مؤسسات آموزش عالی و علمی ـ کاربردی وابسته به این نهاد خواهیم داشت، به دنبال این هستیم در جهت تربیت نیروهایی ارزشمند و ولایت‌مدار، مانند دانشگاهای امام صادق(ع) و امام حسین(ع) دانشجو جذب و به همین منظور سه برابر نیروهای معرفی شده از سوی سازمان سنجش خواهیم گرفت، باید تلاش کنیم این افراد به مرحوم کاظمی و آشتیانی‌ها تبدیل و بستری را فراهم کنند، که زمینه کارهای تحقیقاتی باشد.
وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر کسی که فرزند امام و انقلاب بوده، جهادگر است، افزود: هر کسی که در دانشگاه‌ها، بسیج دانشجویی، ارگان‌ها و نهادها که در راه اعتلاء و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم بر می‌دارد، جهادی است؛ جهادگر و جهادی شناسنامه و کارتی برای معرفی ندارد.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه 32 سال از تاسیس جهاد دانشگاهی می‌گذرد که از بدو تاسیس، پیگیری انقلاب فرهنگی در داخل دانشگاه‌ها، اسلامی کردن دانشگاه‌ها و ... به این نهاد مهم محول شد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به برآیند خوبی که در همه عرصه‌ها داشته باید 100 درصد توقع نظام را به عرصه عمل برساند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اعتقاد راسخ به جهاد دارم و جهاد از مرحله گلخانه‌ای به گلستان تبدیل شده متذکر شد: مأموریت جهاد دانشگاهی بالاتر از این است، که به کارهای جزئی و کوچک بپردازد، کار عظیم جهاد پختگی قشر جوان در دانشگاه‌هاست و در این زمینه باید دستگاه‌های اجرایی سال‌های گذشته زمینه را برای رشد اساسی این نهاد فراهم کنند.
 یادگاری با اشاره به پشتیبانی‌های ارزنده دولت نهم و دهم برای بسترسازی‌های مناسب جهاد دانشگاهی بیان کرد: با توجه به حمایت‌های معنوی مقام معظم رهبری و دولت باید بیش از پیش کار شود و برای تحقق این مهم به تغییرات زیر ساختی نیاز است.
وی ادامه داد: در هیئت دولت وضعیت جهاد دانشگاهی را مطرح کردیم و رئیس جمهور تاکید داشتند، که وزرا از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهاد استفاده و زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های این نهاد را مهیا سازند.
یادگاری با طرح این سئوال که اگر بخواهیم جهاد دانشگاهی به مرتبه‌ای از علم برسانیم باید چه کارهایی انجام دهیم، عنوان کرد: به دنبال این هستیم پشتیبانی‌های معنوی رهبر فرزانه انقلاب ادامه یابد، و با توجه به سند راهبردی جهاد به آن مرتبه‌ای ارتقا یابیم که توقع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه مباحث فرهنگی یکی از بسترهای مناسب برای جهاد دانشگاهی است، گفت: جهاد دانشگاهی از روز اول برای پیگیری انقلاب فرهنگی و اسلامی کردن دانشگاه‌ها تاسیس شده، به دنبال این آسیب‌ها خواهیم رفت، که ببینیم جهاد تا چه حد در مباحث فرهنگی موفق عمل کرده یا ناموفق بوده است.
یادگاری با بیان اینکه باید کارهای گزین در داخل جهاد انجام دهیم، گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید در جهاد دانشگاهی کارهای گزین انجام شود و این از اولویت‌ها باید قرار گیرد.
 یادگاری ادامه داد: برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی باید از حوزویان دانشگاه امام خمینی (ره) استفاده و پژوهش محوری، پروژه یابی و سلامت در قرآن را در اولویت‌های کاری سازمان فعالیت‌های قرآنی قرار دهیم.
وی یادآورشد: در مباحث پژوهشی به دنبال این هستیم که هر کار پژوهشی در جهاد شکل نگیرد، بلکه پژوهشی انجام شود که کارهای گزین باشد، در این زمینه باید گروه‌های پژوهشی و اعضای هیئت علمی نخبه در جهاد دانشگاهی جذب و برای تحقق این مهم باید زیرساخت‌ها را تغییر داده و از افرادی ارزشمند و نخبه که ایده خود را به محصول تبدیل کنند استفاده کنیم.
 گفتنی است، در این مراسم با تقدیر از زحمات دهقانی تقدیر و دکتر امین رحیمی‌کیا به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان منصوب شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول