اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شهردار قم خبر داد:

تشکیل اتاق فکر در شهرداری قم

خبرگزاری فارس: شهردار قم از ایجاد اتاق فکر در شهرداری قم خبر داد و گفت: در این اتاق فکر از نقطه نظرات تمام مدیران قم چه در زمان حال و چه در گذشته بهره برده خواهد شد.

تشکیل اتاق فکر در شهرداری قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری در دیدار با آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز شهرداری‌ها علاوه بر رویکرد خدماتی،‌ دارای رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیز هستند، گفت: درآمد شهرداری به طور مستقیم از مردم تامین می‌شود و این درآمد‌ها ، باید هزینه شهر گردد تا به عمران و آبادانی شهر دست یابیم.
دلبری با اشاره به اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند و شبانه روز باید در خدمت شهروندان باشیم، افزود: تکریم ارباب و رسیدگی به مشکلات مردم و رفع سریع معضلات شهری از اولویت‌های اصلی شهرداری قم است.
شهردار قم خاطرنشان کرد: مردم نیازمند اکرام مدیران و مسئولان هستند و کرامت و اکرام شهروندان باید سرلوحه کار مسئولین باشد.
وی اضافه کرد: ایجاد توازن و تعادل در خدمت‌رسانی و توسعه یکسان مناطق از برنامه‌های شهرداری قم است که عمران و آبادانی مختص یک منطقه نباشد و به دیگر مناطق نیز توجه جدی و اساسی شود.
این مسئول بودجه عمرانی شهرداری قم را کافی ندانست و گفت: بودجه شهرداری قم در مقایسه با دیگر کلان‌شهرها و یا برخی از شهرهای اطراف قم بسیار ناچیز و کم است و با این بودجه نمی‌توان به عمران و آبادانی شهر دست یابیم و نیازمند حمایت بیشتر دولت و مسئولان هستیم و البته شهرداری نیز باید با برنامه ریزی منسجم راهکارهای افزایش درآمد را جستجو کند.
شهردار قم موضوع اقتصاد شهری را به عنوان عامل توسعه پایدار عنوان کرد و در ادامه افزود: حفظ هویت شهری، ‌حفظ حقوق شهروندی و رسیدن به عدالت اجتماعی سه موضوعی است که به عنوان اصول ارزشی در شهرداری قم در حال پیگیری و اجراء‌ است.
دلبری خاطرنشان کرد: تهیه سند چشم انداز توسعه شهر قم در افق 1404 بر اساس الگوی مدیریت شهری از هفته گذشته در شهرداری قم در حال بررسی و تدوین است که در این سند دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، ‌مراجع عظام و حوزه‌های علمیه و اندیشه‌های اسلامی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وی ایجاد و راه اندازی اتاق فکر را از دیگر اقدامات شهرداری قم در راستای رفع مشکلات شهری عنوان کرد و گفت: در این اتاق از تمام مسئولین و مدیران استان، ‌چه در زمان گذشته و چه در زمان حال دعوت شده تا اندیشه و برنامه‌های خود را برای عمران و آبادانی بیشتر شهر قم ارائه کرده تا این شهر به ام القرای جهان اسلام تبدیل شود.
شهردار قم تهیه طرح تفصیلی قم را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد و اذعان داشت: رعایت اصول شهرسازی و اجرای صحیح آن برای یک نسل و جامعه در آینده بسیار تعیین کننده و نگاه متولیان امور شهری به طرح تفصیلی شهر باید نگاهی بلند مدت و عام المنفعه بوده و مردم در آینده باید از این طرح بهره مند شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول