اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه‌ خبر داد:

جذب 70 میلیارد تومان‌ تسهیلات مشاغل خانگی در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه‌ گفت: تا دو ماه آینده باید 70 میلیارد تومان‌ تسهیلات مشاغل خانگی را برای استان جذب کنیم.

جذب 70 میلیارد تومان‌ تسهیلات مشاغل خانگی در کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سهراب براندیشه ظهر امروز در یکصد و شصت و سومین جلسه کار‌گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که در سالن شهدای استانداری بر‌پا شد، اظهار کرد: ظرف دو ماه آینده 70 میلیارد تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی باید جذب استان کرمانشاه شود و بانک‌ها همکاری لازم را در زمینه پرداخت‌ این تسهیلات انجام دهند.
وی علل اصلی طولانی شدن پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی را عدم پیگیری دستگاه‌های دولتی و نیز عدم پرداخت این تسهیلات توسط بانک‌های عامل دانست.
مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اداره کل جهاد کشاورزی، اداره کل فنی و حرفه‌ای و سازمان بهزیستی استان کرمانشاه را از جمله دستگاه‌هایی معرفی کرد که در زمینه ساماندهی مشاغل خانگی عملکرد مناسبی از خود نشان داده‌اند.
براندیشه اداره کل صنعت، ‌معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل امور زندان‌ها را از دستگاه‌هایی برشمرد که در زمینه معرفی مشاغل خانگی ضعیف عمل کرده‌اند.
مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نسبت به کل پرداختی بانک‌ها اظهار کرد: بانک ملت با 34 درصد و بانک ملی ایران با 32 درصد بیشترین پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.
وی اضافه کرد: بانک رفاه با 11درصد، کشاورزی 9 درصد، صادرات شش درصد، تجارت پنج درصد، مسکن چهار درصد، پست بانک‌ یک درصد و بانک سپه‌ و صندوق مهر امام رضا (ع) صفر درصد پرداخت ارائه تسهیلات بانکی در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی داشته‌اند.  
فرماندار هرسین نیز وضعیت ایجاد اشتغال در زمینه مشاغل خانگی در این شهرستان را نامناسب توصیف کرد و گفت‌: از لحاظ آماری 65 درصد اشتغال‌زایی داشته‌ایم که نسبت به میانگین استانی که 84 درصد بوده کمتر است. 
بهمن قربانی، گیر و دارهای اداری در بانک‌ها و صدور مجوز را عامل‌ این وضعیت عنوان کرد.
مدیر‌کل جهاد کشاورزی استان در این جلسه درباره مصوبات سفر مقام معظم رهبری‌ و شرکت شهرک‌های صنعتی استان به ارائه گزارش پرداخت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول