اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور شعب بانک ملی خراسان جنوبی:

محدودیتی در ارائه تسهیلات به صادرکنندگان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور شعب بانک ملی خراسان جنوبی گفت: سیستم بانکی هیچ محدودیتی در ارائه تسهیلات به کارخانجات و صادرکنندگان ندارد.

محدودیتی در ارائه تسهیلات به صادرکنندگان وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان جنوبی، رحمت‌الله طیبی اظهار داشت: از خارج از استان سرمایه گذاری جذب نمی‌شود.
وی تأکید کرد: استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز باید برای توسعه صادرات استان مشوق‌هایی برای صادرکنندگان داشته باشند.
کارشناس مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی نیز دراین جلسه نگاه کارشناسانه در صادرات را با اهمیت دانست.
قربان عزیزی اذعان کرد: توجه به طرح‌های دارای توجیه اقتصادی، شناسایی سرمایه‌گذاران، شناسایی ظرفیت و کشش بازار در حوزه‌های برون مرزی و در نظر گرفتن شاخص‌های اعتباری ویژه برای سرمایه‌گذاران از نکاتی است که باید در این کمیته مورد توجه قرار گیرد.
رئیس اداره توسعه خدمات تجاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه وجود کمیته‌های کارشناسی را ضروری دانست و گفت: حوزه صادرات جای سنتی عمل کردن نیست. 
رضا بهشتی‌راد حضور نماینده‌ای از اداره کل حمل و نقل در این کمیته را ضروری دانست و ادامه داد: حمل و نقل از زیرساخت‌های اصلی صادرات است و استان نیز در این بخش با مشکلات فراوانی رو به رو است.
وی صنایع تبدیلی استان را ضعیف عنوان کرد و افزود: صنایع تبدیلی استان باید بررسی و سطح تصمیمات گرفته شده در این زمینه مشخص شود.
رئیس اداره توسعه خدمات تجاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به پذیرش هیئت 60 نفره تجار افغانستان در خراسان جنوبی باید خواسته‌ها و اهداف این سفر از قبل مشخص و برای حل مشکلات صادراتی با این کشور همسایه چاره‌اندیشی شود.
مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه محصولات کشاورزی را از مزیت‌های صادراتی استان عنوان کرد و گفت: محصولات استراتژیک استان مانند زعفران، انار، زرشک، عناب و پسته از محصولاتی هستند که نه تنها در کشور بلکه در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند و جزو سالم‌ترین محصولات کشاورزی کشور هستند.
مهدی نوفرستی با بیان اینکه رویکرد جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر تولید محصول سالم است، افزود: با توجه به خشکسالی الگوی کشت محصولات در سال های اخیر به سمت محصولات مزیت‌دار تغییر یافته است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول