اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

جذب دانشجو در دانشگاه‌ها باید اصلاح شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار مازندران گفت:‌ جذب دانشجو در دانشگاه‌ها باید اصلاح شود.

جذب دانشجو در دانشگاه‌ها باید اصلاح شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد جمشیدی صبح امروز در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان مازندران که به میزبانی دانشگاه پیام نور مازندران در ساری برگزار شد، اظهار داشت: دستیابی به علم و دانش نزد ایرانیان از دیر باز بسیار حائر اهمیت بود و به همین خاطر در قرن‌های گذشته شخصیت‌های ممتازی را به جهان معرفی کردند.
وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های  برجسته علمی در استان مازندران همانند علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی در استان وجود داشت و دارد، تصریح کرد: ایرانیان در همه عصرها در بحث علم دانش حرف‌های زیادی برای عرضه به جهانیان داشتند و تا جایی که بنا به اذعان غربی‌ها علوم موجود در غرب از ایرانیان گرفته شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی مازندران تاکید کرد: ایرانیان نیز دانش خود را مدیون دین مبین اسلام هستند و قرآن به عنوان منبع تمام نشدنی برای دستیابی به علوم در اختیار مسلمان است.
این مسئول با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز 20 ساله که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده، خاطرنشان کرد: طبق این سند ایرانیان باید تا 20 سال آینده رتبه اول علمی منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص دهند.
جمشیدی با مقایسه تعداد مقاله‌های تولید شده ایران در سال‌های 68 تا 89 یادآور شد: در تولید مقاله‌های علمی، کشور با رشد بسیار مناسبی در این سال‌ها مواجه بود.
وی با اشاره به پیشرفت‌های خیره کننده ایران در بحث هوا و فضا و همین‌طور صنایع دفاعی، اذعان داشت: در 15 سال گذشته کارهای پژوهشی سنگینی با جذب نخبگان در این بخش انجام شد که به طور نمونه نشاندن هواپیمایی جاسوسی آمریکا به طور سالم نتیجه تحقیقات دانشمندان ایرانی در زمینه صنایع هوا و فضا بود.
معاون توسعه منابع استانداری مازندران با اشاره به برخی نقاط قوت و ضعف در صنعت متذکر شد: ضعف موجود در صنایع تنها اختصاص به کشور ما ندارد و نیاز است با برنامه‌ریزی منسجم نقاط ضعف موجود در صنایع را از بین ببریم.
وی با بیان اینکه در تولید علم و مقالات علمی نیز دارای برخی نقاط ضعف هستیم که نیاز به اصلاح دارد، بیان داشت: کمیته‌های تخصصی در وزارت علوم و بهداشت تشکیل شود و نقاط ضعف را برطرف کنند.
این مسئول استانداری مازندران نبود ثبات در مدیریت دانشگاه‌ها را مهم‌ترین نقطه ضعف و مانع رشد دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: تعویض رئیس دانشگاه در هر 1.5مانع رشد فعالیت‌های علمی در دانشگاه‌ها می‌شود و این در حالی است که در بسیاری از دانشگاه‌های خارج از کشور عمر مدیریت به 15 سال نیز می‌رسد.
جمشیدی انتخاب مدیران دانشگاه‌ها را تحت تاثیر جریان‌های سیاسی مهم‌ترین نقیصه و مانع پیشرفت علم در این بخش اعلام  و تاکید کرد: انتخاب مدیران دانشگاه‌ها باید با صلاحیت‌های علمی و مدیریتی باشد که در حال حاضر این مورد کمتر مشاهده می‌شود.
وی تجمیع امکانات پژوهشی در یک دانشگاه و در اختیار قرار ندادن امکانات پژوهشی به دیگر ارگان‌ها را دیگر ضعف بزرگ در دانشگاه‌ها عنوان و تاکید کرد: مدیران باید برنامه‌ریزی کنند تا امکانات پژوهشی دانشگاه‌ها در اختیار افراد برجسته علمی قرار گیرد.
معاون توسعه و منابع استانداری مازندران با انتقاد از نحوه جذب دانشجو در مراکز دانشگاهی بدون تامین پشتوانه کاری گفت: شیوه پذیرش دانشجو با این روند در سال‌های آینده موجب تعطیل شدن کسب و کار در رده‌های پائین‌تر می‌شود و بسیاری از فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت کار کردن در مشاغل پایین با مدارج دانشگاهی را نمی‌پذیرند.
وی با اشاره به ملاقات‌ عمومی سه‌شنبه‌ها در استانداری مازندران اذعان داشت: با وضع بیکاری موجود و نبود نیروهای متخصص جذب یک میلیون و200 هزار نفری در دانشگاه‌ها نمی‌تواند سند افتخار برای مدیران دانشگاه‌ها باشد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول