اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی تیم تحقیقاتی سوئی‌رود؛

پروژه ایمنی راه‌های خراسان شمالی متوقف شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی گفت: پروژه ایمن سازی راه‌های این استان که از سوی تیم تحقیقاتی سوئی‌رود پیگیری می‌شد، متوقف شده است.

پروژه ایمنی راه‌های خراسان شمالی متوقف شد
سعید سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه این تیم تحقیقاتی از چند سال قبل فعالیت‌هایی را به منظور کاهش شمار سوانح رانندگی و تلفات انجام می‌داد،اظهارداشت: به دلایل مختلف این پروژه متوقف شده است.
وی با بیان اینکه قرارداد این شرکت پنج ساله بوده و اعضای تیم طی چند مرحله در محورهای ارتباطی این استان حضور یافتند، افزود: کاهش تلفات سوانح رانندگی در خراسان شمالی در قالب این طرح قرار بود تا طی چند مرحله انجام شود که اصلاح جاده‌ای و فرهنگ سازی از مهم‌ترین محورهای این پروژه بود.
سبحانی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ای که از سوی این تیم برای مسئولان متولی ترافیک جاده‌ای ارائه شده بود، با اجرای این طرح تعداد سوانح رانندگی در محورهای خراسان شمالی کاهش محسوسی می‌یافت.
وی با اشاره به اینکه این پروژه به دلایل گوناگون متوقف شده است، گفت: البته با مشارکت اعضای شورای حمل‌ونقل خراسان شمالی محورهای پرحادثه استان شناسایی و برطرف شده است.
سرپرست حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی نیز به همین منظور اختصاص و هزینه شد، بر بعد فرهنگ سازی در جامعه به منظور کاهش شمار سوانح رانندگی تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه طی امسال بیش از 20 میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی در سامانه ثبت شده است، افزود:  محور فاروج ـ قوچان با بیش از یک میلیون و 600 هزار تردد وسیله نقلیه پرترددترین محور این استان بوده است.
سبحانی محور سه راهی ایرج ـ سنخواست در جنوب این استان را با 107 هزار تردد وسائط نقلیه کم ترددترین محور خراسان شمالی طی این مدت عنوان کرد.
سرپرست اداره کل حمل و نقل خراسان شمالی در ادامه از ایمن سازی 63 مدرسه بین‌راهی این استان خبر داد.
وی با بیان اینکه ایمن سازی این تعداد مدرسه از برنامه‌های امسال اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی است، تصریح کرد: در این راستا آموزش‌های مختلف اعم از علائم راهنمایی و رانندگی، هشدارهای ایمنی و نحوه به‌کارگیری از امکانات در سطح محورها به دانش آموزان ارائه می‌شود.
سبحانی با اشاره به اینکه بسته‌های آموزشی نیز در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، گفت: این بسته‌های آموزشی شامل دفتر ایمنی، کوله ایمنی، پیک ایمنی، سی‌دی‌های آموزشی و ... بوده که در بین دانش آموزان این مدارس در حال توزیع است.
به گفته وی؛ هدف از اجرای این طرح ارتقای فرهنگ ایمنی و ترافیک در سطح مدارس ابتدایی و راهنمایی حاشیه راه‌های این استان است.
سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی همچنین کسب مهارت‌های فردی برای عبور و مرور از جاده‌ها، فرهنگ سازی ترافیکی و کاهش تصادفات را از دیگر اهداف این آموزش‌ها برشمرد.
خراسان شمالی در مسیر دو قطب سیاحتی شمال کشور و قطب زیارتی شرق مشهد مقدس قرار داشته و بر اساس آمار سالانه 15 میلیون زائر و مسافر از محورهای این استان تردد می‌کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول