اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان در آیین تجلیل از فعالان حمل و نقل؛

توسعه در گرو شکوفایی بخش حمل و نقل است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه توسعه در گرو شکوفایی بخش حمل و نقل است، گفت: حمل و نقل یکی از اجزای مهم و تاثیرگذار اقتصاد ملی است.

توسعه در گرو شکوفایی بخش حمل و نقل است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ ابراهیم عزیزی پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از فعالان و تلاشگران عرصه حمل و نقل و راهداری، اظهار داشت: اگر به دنبال اجرای عدالت هستیم باید توسعه صنعت حمل و نقل را به عنوان یک الزام مهم در صدر برنامه‌های خود قرار دهیم.
وی در همین راستا با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های سنجش توسعه در سطح دنیا، کارآمدی بخش حمل و نقل است، ادامه داد: حمل و نقل به عنوان یک پدیده پویا و فراگیر و درعین حال پیچیده بهترین ظرفیت برای ارتقا و اعتلای جامعه است و همه مولفه‌های پیشرفت در گرو پویایی این بخش است.
مقام عالی دولت در هرمزگان خاطرنشان کرد: قطعا برای رسیدن به هدفگذاری انجام شده در مسیر کارآمدی این صنعت باید همه مولفه‌های موثر نقش خود را به درستی ایفا کنند.
به گفته عزیزی؛ لازمه رسیدن به این مهم نیز پرهیز از روزمر‌گی و داشتن برنامه راهبردی است.
این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه عقب ماندگی‌های بخش حمل و نقل در استان استراتژیک هرمزگان باید جبران شود، خاطرنشان کرد: با وجود خدمات ارزشمند سال‌های اخیر که تحول بی‌سابقه‌ای را در توسعه شبکه حمل و نقل از جمله زیرساخت‌های بخش راه رقم زده است اما هرمزگان از نظر توسعه راه‌های روستایی در شاخص پایین قرار دارد که باید این عقب ماندگی جبران شود.
وی در همین راستا اضافه کرد: تا پایان سال مالی باید 500 کیلومتر راه روستایی را تقدیم مردم عزیز استان نماییم.
استاندار هرمزگان در خصوص محورهای مواصلاتی استان نیز گفت: شبکه بزرگراهی استان در همه محورها از جمله  شریان حیاتی کشور (بندرعباس به سیرجان) باید هر چه سریع‌تر تکمیل و در خدمت توسعه استان قرار گیرد.
عزیزی سپس با بیان برخی دیگر از کمیت‌های توسعه در این بخش، تکمیل شهرک حمل و نقل، توسعه و بهره‌برداری از مجتمع‌های خدمات رفاهی، انجام آزمایش‌ها و ارائه راهکارهای مناسب، بالا بردن کیفیت راه‌های استان، تکمیل ترمینال فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر، توسعه اسکله‌ها و تلاش بیشتر در راستای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای را از جمله تدابیری دانست که باید هرچه سریع‌تر اجرایی تا استان از مواهب آن بهره‌مند شود.
در این آئین مدیرکل راه و ترابری و رئیس شورای حمل و نقل استان نیز حمل و نقل را به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در توسعه و آبادانی کشور برشمرد و اظهار داشت: استان هرمزگان به دلیل قرارگیری در مبدا کریدور شمال جنوب و سواحل دریایی ظرفیت بسیار زیادی در این بخش دارد که می‌تواند باعث پیشرفت و توسعه ملی گردد.
مقبلی افزود: امروزه این صنعت به عنوان شاخص توسعه در جوامع مختلف مورد اهتمام ویژه است و این سرمایه ملی باید در رشد و توسعه نقش موثر خود را ایفا نماید.
یادآور می‌شود در این آیین از فعالان بخش حمل و نقل در بخش‌های مختلف با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول