اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین الملل حوزه علمیه:

جنبش وال استریت به یک قیام عمومی تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل حوزه علمیه با بیان اینکه رسانه‌ها و شبکه‌های خبری آمریکا امروز در تلاش هستند تا مردم از جنبش وال استریت و برخوردهای صورت گرفته با این جنبش مطلع نشوند، گفت: به طور قطع روزی پیام این جنبش و این برخوردها به همه مردم آمریکا می‌رسد و جنبش وال استریت به یک قیام عمومی تبدیل می‌شود.

جنبش وال استریت به یک قیام عمومی تبدیل می‌شود
 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد‌حسن زمانی سه‌شنبه شب در نشست بیداری اسلامی و رسالت حوزه‌های علمیه که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در دوران کنونی می‌توانند حضور پررنگ و جدی را در عرصه منطقه‌ای داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه دارای بخش‌های مختلفی است و رشته‌های تخصصی ارکان حوزه را تشکیل می‌دهند اگر این رشته‌ها دارای رویکرد بین‌المللی شوند می‌توانند از جایگاه ارزشمندی برخوردار شوند.
وی افزود: دنیای امروز با بیش از 7 میلیارد جمعیت نیازمند کسب معارف است و بدون تردید این معارف باید از سوی روحانیت به مردم عرضه شود و حوزه علمیه در این خصوص نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.
معاون بین‌الملل حوزه علمیه با اشاره به بیداری‌های صورت گرفته در کشورهای مختلف عربی بیان کرد: روحانیون شیعه مشعل‌داران حرکت بیداری اسلامی هستند و حوزه‌های علمیه در برابر پدید آمدن این بیداری باید پیام مناسبی را به مخاطبان خود ارائه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت داشتن نگاه بین‌المللی توسط اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه گفت: نیازسنجی شرایط و موقعیت کشورها و قاره‌ها در این زمینه یکی از ضروریات است که باید به آن توجه جدی صورت گیرد.
زمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز جنبش وال استریت در ایالات متحده عنوان کرد: اینگونه جنبش‌های خیابانی که اکثریت مردم را در برابر یک درصد قرار داده است، امروز یا فردا فراگیر خواهد شد.
وی اضافه کرد: اگر چه زمان مشخصی را نمی‌توان برای پیروزی این جنبش مشخص کرد اما باید بدانیم که مردم آمریکا همچون مردم سایر ملل انسان هستند و در برابر ظلم و بی‌عدالتی‌ها آرام نخواهند نشست.
معاون بین‌الملل حوزه علمیه خاطرنشان کرد: وقتی مردم آمریکا بفهمند که پول و ثروت، انتخابات و قدرت فقط در اختیار یک درصد است و 99 درصد دیگر مردم بازیگر صحنه نمایش هستند و اینکه اخلاق و امنیت زنان و دخترانشان از میان رفته و اعتیاد و خودکشی در حال بیداد کردن است، دیگر این شرایط را تحمل نخواهند کرد زیرا دیگر بحث از مادی بودن خارج می‌شود و خواسته‌های مادی و معنوی برای جنبش‌های خیابانی مهم می‌شود.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها و شبکه‌های خبری آمریکا امروز در تلاش هستند تا مردم از جنبش وال استریت و برخوردهای صورت گرفته با این جنبش مطلع نشوند، گفت: به طور قطع روزی پیام این جنبش و این برخوردها به همه مردم آمریکا خواهد رسید و جنبش وال استریت به یک قیام عمومی تبدیل خواهد شد‌.
زمانی همچنین در ادامه این مراسم در پاسخ به سؤال یکی از حضار مبنی براینکه آیا اعزام مبلغ به کشور مصر صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه قفلی که از 30 سال پیش در اعزام مبلغ به کشور مصر بسته شده است هنوز باز نشده که در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفته و باید این تلاش‌ها بیشتر شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول