اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پژوهش‌سرای امام محمد باقر (ع) رفسنجان:

پژوهش‌سراها مشکل کمبود مشاوره‌های علمی دارند

خبرگزاری فارس: مسئول پژوهش‌سرای امام محمد باقر (ع) رفسنجان گفت: تنها مشکل پژوهش‌سراها نداشتن یا کمبود مشاوره‌های علمی است.

پژوهش‌سراها مشکل کمبود مشاوره‌های علمی دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حمید خالقی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاسیس این پژوهش‌سرا در سال 82 اظهار داشت: فلسفه کاری پژوهش‌سرا، شناسایی نخبه‌های دانش‌آموزی در زمینه‌های مختلف و کمک برای به مرحله عمل رساندن طرح‌ها و ایده‌های آنها است.
وی افزود: پژوهش‌سرای امام محمد باقر(ع) رفسنجان در بین شهرستان‌های استان کرمان بعد از سیرجان و در بین 19 مرکز در استان کرمان مقام دوم را از لحاظ کیفیت و مدال‌آوری دارا است.
خالقی با بیان اینکه از سال 88 تاکنون هفت طرح از این مرکز به مرحله کشوری راه یافتند، تصریح کرد: در نهایت سه طرح از هفت طرح برگزیده شدند و در کل استان طرح‌های برگزیده کشوری 10 طرح بودند که سه طرح آن از رفسنجان بود.
وی از آماده بودن بیش از هفتاد درصد از 10 طرح دیگر خبر داد و بیان داشت: پس از پایان یافتن این مرحله منتظر ارسال به مرحله استانی هستیم.
خالقی با اشاره به دو گروه عضو در پژوهش‌سرا خاطرنشان کرد: یک گروه برای پیدا کردن طرح کمک می‌گیرند و گروه دیگر صاحب طرح هستند که در مجموع 518 نفر از کل مدارس ثبت‌نام داشته‌ایم که در پژوهش‌سرا کارهای خود را دنبال می‌کنند.
وی ایجاد تغییرات فیزیکی و کیفی در پژوهش‌سرا را مهم دانست و بیان داشت: این پژوهش‌سرا به مجهزترین آزمایشگاه رباتیک استان تجهیز است و رتبه بالای مسابقات روباتیک کشوری از این پژوهش‌سرا بوده که اکنون در دانشگاه تحصیل می‌کند.
خالقی از راه‌اندازی کارگاه کامپیوتر مستقل خبر داد و افزود: سایت اینترنت، کارگاه‌های مجهز و انجمن‌های علمی برگ زرین دیگری بر افتخارات این مرکز است و تنها مشکل پژوهش‌سراها نداشتن یا کمبود مشاوره‌های علمی است.
وی از همکاری برخی ادارات مانند جهاد کشاورزی، مدیریت شبکه برق و مؤسسه تحقیقات پسته برای مشاوره علمی این پژوهش‌سرا یاد کرد و گفت: سیستم آموزش و پرورش باید به این مسئله یعنی کمبود و نداشتن مشاوره علمی برای پژوهش‌سراها بیشتر توجه کند.
خالقی اذعان داشت: باید بذر پژوهش را در ذهن دانش‌آموزان بکاریم.
مسئول پژوهش‌سرای امام محمد باقر (ع) رفسنجان در پایان به مدال‌آوران جشنواره‌ها اشاره کرد و گفت: محسن سروش در کره جنوبی در بین حدود 780 طرح از 35 کشور جهان و در رشته مکانیک صاحب مدال طلا شد که 10 تا 13 آذر ماه سال جاری برگزار شد.
خالقی به محمد قلی‌نسب نفر سوم جشنواره دوازدهم خوارزمی در شعر، عبدالرسول خلیلی‌پور اول استان در سال 86 - 85 و صاحب طرح خمیرکن هوشمند و کمک آواربردار وهمچنین عضو بنیاد علمی نخبگان، مهران باقری صاحب طرح درزگیر نوین برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و آوای بیداری برای جلوگیری از انحراف به چپ و تصادف و حجت عسکری صاحب طرح پسته پوست‌کن سیار که رتبه دوم کشاورزی و منابع طبیعی کشوری در سیزدهمین جشنواره خوارزمی و رتبه اول استان را کسب کرده اشاره و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید پژوهش‌سرا را بشناسند و از امکانات آن برای کسب موفقیت‌های خود استفاده کنند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول