اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار اردبیل:

2 پل مکانیزه عابر پیاده در اردبیل احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل شهردار اردبیل گفت: در میدان بسیج و حافظ اردبیل دو پل مکانیزه برقی عابر پیاده نصب می‌شود.

2 پل مکانیزه عابر پیاده در اردبیل احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل علیرضا فتوحی عصر امروز در جلسه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اردبیل اظهار داشت: این پل‌ها با مشارکت بخش خصوصی و با موافقت شورای شهر اردبیل انجام می‌شود که مقدمات آن برای جلب سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام شده است.
وی تصریح کرد: یکی از این پل‌ها در میدان بسیج تقاطع رضازاده اردبیل احداث می‌شود تا مردم به ویژه دانشجویان عبوری از این خیابان بتوانند از پل مکانیزه و برقی استفاده کنند.
فتوحی خاطر نشان کرد: دومین پل مکانیزه نیز در تقاطع چهارراه حافظ اردبیل به دلیل حجم عمده‌ای از ترافیک شهری اجرایی می‌شود که در این دو باب بخش خصوصی برای مشارکت در اجرا و بهره‌برداری از آن اعلام آمادگی کرده است.
این مسئول با اعلام اینکه هم اکنون در سطح شهر اردبیل 13 پل روگذر فلزی وجود دارد، اضافه کرد: هزینه نصب هر پل به طور متوسط 50 میلیون تومان است که در بزرگراه شهدا و بسیج به دلیل عرض مسیر که حدود 80 متر است این هزینه بالغ بر 150 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: تمام این پل‌ها به صورت کارشناسی شده طراحی و اجرا می‌شود و هدف اصلی تردد سهل و راحت عابر پیاده و کاستن از تصادفات احتمالی است.
فتوحی گفت: مکان‌های ضروری برای نصب پل‌های عابر پیاده شناسایی شده و ما به تدریج این پل‌ها را در مکان‌هایی که تردد زیاد و دانش‌آموزان در طول روز بیشترین عبور و مرور را از آن مسیر دارند، اجرایی می‌کنیم.
به گزارش فارس معاون حمل و نقل شهردار اردبیل افزود: در اکثر فضاهای آموزشی در نزدیکی مدارس تا شعاع 300 متر این پل‌ها احداث شده تا خانواده‌ها به همراه دانش‌آموزان خود بتوانند با گذر از این پل‌ها از برخی آسیب‌ها و خطرات در امان باشند.
فتوحی علت اصلی علاقمند نبودن مردم و استقبال نکردن از فضای گذر از این پل‌ها را ناآشنایی برخی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها از ضرورت به کارگیری درست فرهنگ ترافیک اعلام کرد و اظهار داشت: ما مصمم هستیم با حضور کارشناسان خود در صدا و سیما و مدارس فرهنگ‌سازی مناسب را در این باب داشته باشیم و از معلمان نیز انتظار داریم در باب اهمیت این موضوع و گذر راحت دانش‌آموزان از عرض خیابان اهمیت استفاده از پل عابر پیاده را تبیین و تشریح کنند تا مشکلی در این رابطه وجود نداشته باشد.
وی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این حوزه را با توجه به حجم زیاد اعتبارات صرف شده در این بخش مفید و مؤثر دانست و تصریح کرد: براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی در شعاع 200 متری پل عابر پیاده اگر تصادفی در گذر عابر پیاده با خودروی عبوری اتفاق بیفتد 100 درصد عابر پیاده مقصد دانسته شده و جریمه می‌شود.
معاون حمل و نقل شهرداری اردبیل با اشاره به اولویت برنامه‌ها در حوزه زیباسازی شهر به ساماندهی تابلوهای تجاری، ناودانی‌ها و آبریزهای پشت بام منازل و ایستگاه‌های اتوبوس اشاره کرد و از اجرای آن به عنوان طرح اولویت‌دار شهرداری خبر داد.
وی همچنین از انتقال مشاغل مزاحم و پر سر و صدا که سبب ایجاد آلودگی صوتی می‌شود به خارج از شهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول