اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان:

45 پل عابر پیاده مکانیزه در اصفهان ساخته میشود

خبرگزاری فارس: مدیر ترافیک شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از مکانیزه شدن 45 پل عابر پیاده در اصفهان به وسیله پله‌برقی تاپایان سال‌ جاری خبر داد.

45 پل عابر پیاده مکانیزه در اصفهان ساخته میشود
مسعود بنده خدا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه 83 دستگاه پل عابر پیاده در اصفهان احداث شده است، اظهار داشت: با توجه به نیاز خیابان‌های شهر اصفهان به پل عابر پیاده، پیشنهاد ساخت 45 پل در اولویت‌بندی مکانیزه شدن قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در شهر اصفهان تنها دو پل عابر پیاده مجهز به آسانسور است، افزود: مقابل فروشگاه رفاه و نیز بیمارستان سیدالشهداء اصفهان پل عابر پیاده آسانسور‌‌دار ساخته شده است، که بنا به دلایل فنی فعال نبوده که به تازگی با رفع مشکل فعال و شهروندان میتوانند استفاده کنند.
مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: پله برقی فعال در خیابان‌های سروش، ترمینال کاوه،گلستان شهدا، بزرگمهر و فلکه ارتش دایر شده است.
وی اضافه کرد: پیشنهاد ساخت 32 دستگاه پل مکانیزه در اولویت نخست و در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
بنده خدا با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده در تغییر سیمای شهرها نقش مهمی دارند، افزود: در ساخت این پل‌ها علاوه بر اینکه عناصر ساختاری و نیز گونه‌ای از مبلمان شهری مد‌نظر قرار گرفته است، عملکرد اصلی یعنی تسهیل تردد عابرین پیاده و نیز رعایت مسائل سازه‌ای و معیارهای دیگری چون تردد آسان و ترغیب عابرین پیاده نیز در طراحیها در نظر گرفته شده است.
وی رعایت مباحث ایمنی را از مهم‌ترین دلایل مکانیزه شدن دانست و بیان داشت: عرض طویل خیابان، سرعت زیاد تردد، مرکز محله بودن، مناسب‌سازی ویژه سالمندان از جمله موارد اولویت مکانیزه شدن قرار گرفته است.
مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: بر اساس استاندارد ساخت پل عابر پیاده 5.5 متر باید از طول خیابان فاصله گرفته که همین امر سبب شده تعداد پله‌ها افزایش و عابران کمتر رغبت استفاده از پل عابر پیاده داشته باشند.
وی با بیان اینکه پله برقی عابر پیاده را ترغیب به استفاده از پل و حوادث را کاهش میدهد، افزود: افراد مسن که به دلیل عرض زیاد خیابان قادر به عبور از خیابان نبوده به راحتی با پله برقی از عرض خیابان عبور میکنند.
بنده خدا همچنین از ساخت این پل‌ها تا پایان سال جاری در شهر اصفهان خبر داد و گفت: اکنون ساخت این پل‌ها در خیابان بزرگمهر، ارتش روبروی حسین آباد و مسیر بی. آر. تی آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه ساخت پل‌های مکانیزه با مشارکت بخش خصوصی انجام میشود، بیان داشت: تا کنون با پیشنهاد مکانیزه شدن 45 پل عابر پیاده مکانیزه موافقت شده که بر اساس نیاز ترافیکی و ایمنی در فازهای بعدی سایر پل‌ها مکانیزه میشود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول