اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کنگره میان‌دوره‌ای بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب ایران:

ایران تا 6 سال آینده تولید علمی جراحی‌های مغز را صادر می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کنگره میان دوره‌ای بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب ایران گفت: ایران تا شش سال آینده قادر است تولید علمی جراحی مغز و اعصاب را صادر کند.

ایران تا 6 سال آینده تولید علمی جراحی‌های مغز را صادر می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم کتابچی بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری کنگره میان‌دوره‌ای جراحان مغز و اعصاب ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رفع کمبود متخصص جراح مغز و اعصاب در استان‌ها نیاز به چندین سال زمان داریم ولی نسبت تراکم جراحان مغز و اعصاب در کشور با نسبت بیماران یکسان است.
 
* جراحان مغز و اعصاب مازندران 20 برابر شد
وی با مقایسه تعداد جراحان اعصاب در مازندران نسبت به 15 سال گذشته تصریح کرد: تعداد جراحان مغز و اعصاب در مازندران 20 برابر شد و در بیشتر شهرهای مازندران جراحان مغز و اعصاب متخصص حضور دارند.
رئیس کنگره میان‌دوره‌ای بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب ایران از ایجاد مرکز آموزش متخصص جراح مغز و اعصاب در مازندران در سال آینده خبر داد و بیان داشت: متخصصان به مدت دو سال در مازندران آموزش می‌بینند و دوره تکمیلی متخصصان جراح مغز و اعصاب نیز در تهران انجام می‌شود.
 
*
ایران تا 6 سال آینده قادر است تولید علمی جراحی مغز و اعصاب را صادر کند
 
متخصص جراح مغز و اعصاب با اشاره به ظرفیت‌های مناسب ایجاد شده در بخش پزشکی کشور به ویژه در بخش جراح مغز و اعصاب یادآور شد: کشور ما تا شش سال آینده قادر است تولید علمی را در بخش جراحی مغز و اعصاب را صادر کند.
رئیس کنگره میان‌دوره‌ای بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب ایران ادامه داد: در حال حاضر تمام نیازهای جراحی مغز و اعصاب کشور تامین می‌شود.
این متخصص با بیان اینکه از تعداد جراحی‌های مغز و اعصاب ایران آماری در دست نیست، خاطرنشان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای ثبت تعداد ضایعات مغزی در کشور هستیم.
متخصص جراح و مغز اعصاب در ادامه با بیان اینکه در بحث آموزش متخصص در کشور مشکلی نداریم، تاکید کرد: نسبت میزان متخصصان جراح کشور با تعداد مریض همخوانی دارد و بسیاری از دانشجویان پس از پایان دوره تکمیلی جذب می‌شوند.
 
*
اعزام بیماران مغز و اعصاب به خارج از کشور به صفر رسید
وی درباره میزان سخت‌افزارهای موجود در کشور برای انجام جراحی‌های مغز و اعصاب در کشور تصریح کرد: 97 درصد وسایل موجود جهان برای انجام جراحی‌های مغز و اعصاب در کشور وجود دارد و وارد شدن سه درصد بقیه نیز ضرورتی ندارد.
متخصص جراح و مغز اعصاب در مورد اعزام بیماران جراح مغز و اعصاب به خارج از کشور تاکید کرد: حدود 10 سالی است که اعزام بیماران مغز و اعصاب به خارج از کشور به صفر رسید و دولت نیز با توجه به توانایی‌های متخصصان داخلی نیز اعزام مریض به خارج از کشور را توصیه نمی‌کند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول