اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

احداث مساجد بزرگترین سرمایه‌گذاری فرهنگی است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزرگترین سرمایه‌گذاری فرهنگی در این استان با توجه به کمبود مساجد، ساختن مسجد است.

احداث مساجد بزرگترین سرمایه‌گذاری فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، منوچهر حبیبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا زمانی که مساجد فعال و حضور روحانیت در آنها پر رنگ است و مردم نیز استقبال می‌کنند هجمه‌ها و ناتوی فرهنگی دشمنان بی‌اثر خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، توسعه و احداث مساجد، حسینیه‌ها و نمازخانه‌ها از مهمترین سرمایه‌گذاری در عرصه فرهنگی است، گفت: در این خصوص باید با فرهنگ‌سازی زمینه برای مشارکت همگانی را فراهم کرد و رسانه‌ها در این رابطه باید پیش‌گام باشد. 
وی با اشاره به اینکه شروع انقلاب و نهضت اسلامی از مسجد بود و به تعبیری دو رکن تداوم و بقا انقلاب و نهضت مکتبی ما مسجد و روحانیت است، افزود: مسجد محوری و توسعه و احداث مساجد به‌ عنوان محور اساسی تحولات فرهنگی است.
حبیبی با بیان اینکه هم اکنون 434 مسجد در استان ما وجود دارد، به  توسعه و احداث مساجد، نمازخانه‌ها و بازسازی و نوسازی اماکن مقدس در این استان که بیش از دیگر استان‌ها نیازمند توجه موسسات و نهادهای خیریه، خیرین و مردم بوده، تاکید کرد.
این مسئول یادآور شد: از 2 هزار و 200 روستا در استان حدود 760 روستای آن فاقد مسجد هستند که نیازمند توجه و مشارکت بیشتر خیرین و دستگاه‌های مرتبط و موسسات خیریه در این خصوص است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در مرکز استان هم احساس زیادی نسبت به کمبود مسجد می‌شود، تصریح کرد: برنامه برای احداث پنج مسجد در یاسوج در دستور کار قرار گرفته است. 
به گفته حبیبی، جانمایی برای احداث این مساجد در محله راهنمایی، شهرک جهاد، شهرک امام علی(ع)، شاهد 28 و کوی شهرداری مشخص شده است.
حبیبی با اشاره به اینکه هم اکنون 12 مسجد در شهر یاسوج وجود دارد که پاسخگوی نیاز نمازگزاران و مردم نیست، افزود: با همکاری و همراهی مردم این پنج مسجد با نقشه و مشخصات واحد ساخته می‌شود و در کنار آنها خانه عالم، کتابخانه و جایگاه عرضه محصولات فرهنگی هم برنامه‌ریزی می‌شود. 
وی همچنین یادآور شد: در استان ما 340 بقاع متبرکه وجود دارد که بنای بسیاری از آنها در دست مرمت، نوسازی و یا تکمیل شدن است که در این رابطه هم نیاز به کمک‌های بیشتر خیرین است.
حبیبی، توجه به مسئله عمران، نگهداری و زیباسازی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی و مهمانسراها و نماسازی  آنها را از دیگر اموری دانست که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی تقویت فرهنگ اقامه نماز و جاری کردن روح نماز در مدارس، ادارات و همه بخش‌های جامعه را هم نیازمند تلاش بخش‌های فرهنگی به‌خصوص حوزه‌های علمیه دانست و گفت: باید با فراهم کردن ابزار و امکانات، این مسئله مهم را در اولویت برنامه‌ها قرار داد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول