اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نهضت سوادآموزی:

نرخ باسوادی کشور 95 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سواد‌آموزی گفت: نرخ باسوادی کشور بالای 95 درصد است.

نرخ باسوادی کشور 95 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پرویز کوثری ظهر امروز در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان اظهار داشت: طبق آمار به دست‌ آمده از طرح هدفمندی یارانه‌ها، 2 میلیون و 700 هزار نفر در کشور بی‌سواد مطلق داشتیم که در حال پالایش و راستی‌آزمایی آن هستیم.
وی این آمار را در رده سنی 10 تا 49 سال عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر نرخ باسوادی کشور بالای 95 درصد است که گروه سنی 10 تا 49 سال، چهار تا پنج درصد آن را شامل می‌شوند.
کوثری افزود: برای تحقق سند چشم‌انداز 1404 و کسب رتبه اول دانایی و علم در منطقه، باید به این مسئله توجه بیشتری شود و بی‌سوادی به صفر برسد.
وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه سواد به عنوان شاخص توسعه در دنیا تلقی می‌شود و با توجه به تعهدات بین‌المللی ما، سوادآموزی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
کوثری عنوان کرد: هیچ مانعی از حیث قوانین و مقررات برای فعالیت‌های سوادآموزی وجود ندارد، لذا باید نهایت سعی و تلاش خود را در این زمینه به کار گیریم.
وی بیان کرد: دانستن، حق جامعه اسلامی است که این مهم بر دوش دولت و مجلس گذاشته شده تا به فرموده رهبر معظم انقلاب تا پایان برنامه پنجم، بی‌سوادی به صفر برسد.
کوثری گفت: آنچه در طول سه دهه سوادآموزی به عنوان نکته مهم تلقی می‌شود، اهمیت و ضرورت سوادآموزی و مضرات و خطرات بی‌سوادی است و اگر این مسئله در جامعه تبیین شود از بسیاری مشکلات جلوگیری به عمل می‌آید.
معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سواد‌آموزی با ارائه چند پیشنهاد برای مجموعه فعالیت‌های سوادآموزی در استان کرمان اظهار داشت: افزایش انگیزه یادگیری و حضور در دوره‌های سوادآموزی، اولویت‌ قرار دادن مباحث سوادآموزی، نظارت بر میزان و نحوه مشارکت دستگاه‌ها و تعیین شاخص برای آن می‌تواند مثمرثمر باشد.
وی با تأکید بر در دستور کار قرار دادن ستاد راهبردی استان و شهرستان‌ها عنوان کرد: نقش، سهم و نحوه فعالیت هر دستگاه در این زمینه مشخص شود.
کوثری با اشاره به هفته سوادآموزی از دوم تا هشتم دی‌ ماه بیان کرد: این هفته فرصت مناسبی تا فعالیت‌های خوبی در زمینه سوادآموزی داشته باشیم.
جواد کمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در این دیدار اظهار داشت: بزرگ‌ترین پیام امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی فرمان 5 دی سال 58 مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی بود.
وی افزود: تشکیل ستاد راهبردی سوادآموزی در شهرستان‌ها و اولویت قرار دادن سوادآموزی از مباحث مهمی است که در اسرع وقت پیگیری می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول