اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

پژوهش‌های علمی انقلاب را صادر می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان گفت: این پژوهش‌های علمی هستند که می‌توانند انقلاب را به جهان صادر کنند.

پژوهش‌های علمی انقلاب را صادر می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کریم مهرشاد بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه هفته پژوهش در دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: کسی که می‌تواند موضوع پژوهش را نهادینه و در اذهان مردم نگه دارد، دستگاه‌های آموزشی و پژوهشی هستند‌ در حالی که دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها از پژوهش‌های علمی استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: نوک پیکان دولت و سخنان مقام معظم رهبری به سمت مراکز پژوهشی است، باید این مراکز آموزشی وابستگی کشور را به بیگانگان کاهش دهند.
مهرشاد اذعان داشت: یکی از تأکید‌های دینی ما این است که در باره مسائل، بدون علم نباید اظهار نظر کرد و همچنین در آیات قرآن آمده است، باید همه مسلمانان آگاهی داشته باشند و زمانی که آگاهی نداشته  باشند، باید از حرکت بایستند و این به این معنی است که در همه حالت باید علم آموخت، زیرا بدون آگاهی نمی‌توانیم، حرکت کنیم.
‌وی خاطرنشان کرد: باید تمام کارهایمان بر اساس خرد و آگاهی باشد، ما موظف هستیم در آیات الهی تفکر داشته باشیم ‌در هر کجا که هستید باید به هر چه در اطراف‌تان است، فکر کنید، هر فرد باید در زندگی یک اثر پژوهشی از خود به جا بگذارد، این اثر بر اساس توانایی فرد می‌تواند زندگی، خانواده‌، محله، شهر، کشور و یا جهان را متحول کند.
مهرشاد گفت: این پژوهش‌های جهانی هستند که می‌توانند اسلام را در جهان گسترش دهند و انقلاب را به جهان صادر کنند، زیرا مرز دانش غیر‌قابل جلوگیری است و علم امروز مورد نیاز جامعه بشری است
وی اذعان داشت: باید با تحقیق و پژوهش فرمایش پیامبر اکرم (ص) که فرمودند، «اگر علم در ثریا باشد، قوم سلمان به آن دست می‌یابند» را محقق کنیم.
مهرشاد گفت: وظیفه علمی ما این است که برای منافع ملی و ارتقای ایران اسلامی و توسعه فرهنگی اسلامی تلاش کنیم و با علم و دانش خود کشورهای دیگر را به خود وابسته کنیم.
به گزارش فارس در این آیین به پژوهشگران برتر استان، برترین‌های فناوری، مدیران اجرایی برتر، دبیران برتر پژوهشی استان، دانش‌آموزان فناور، برترین دانشجویان پژوهشگر و کارمندان پژوهشگر برتر دستگاه‌های اجرایی جوایزی اهدا شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول