اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

پژوهش‌های فراوانی در طرح‌های تحولی وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پژوهش‌های فراوانی در طرح‌های تحولی وجود دارد و مطمئنا ساختار و طرح شش سه سه دانش‌آموزان با کیفیت‌تری را تحویل جامعه می‌دهد.

پژوهش‌های فراوانی در طرح‌های تحولی وجود دارد
فاطمه قربان امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه محتوای الکترونیک‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان‌ اظهار داشت: دوره ابتدایی دوره آموزش عمومی است که دانش‌آموز را برای کسب آداب و مهارت‌های یک زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی و حتی جهانی آماده می‌کند و اهمیت بسزایی در آموزش دارد.
وی افزود: در طرح تحول بنیادین ساختار نظام آموزشی با رویکرد ذکر شده تغییر می‌کند و دوره ابتدایی از پنج سال به شش سال افزایش می‌یابد که از سال آینده شاهد اجرای آن در مدارس هستیم.
قربان بیان داشت: این تحول فقط به لحاظ ساختاری و ظاهری نیست و در محتوا هم تغییراتی داریم به نحوی که شاهد این هستیم در سال تحصیلی جاری، کتاب‌های کلاس اول ابتدایی تغییر کرد و در سال تحصیلی آینده کتاب‌های پایه دوم ابتدایی تغییر کرده و کتاب‌های پایه ششم ابتدایی برای نخستین بار منتشر می‌شود.
وی اذعان داشت: اهدافی که در گذشته برای دوره ابتدایی تعریف شده بود، اکنون به طور فشرده در پنج سال ارائه می‌شود و طبیعی است که نمی‌توانستیم به تحقق تمام اهدافمان بپردازیم.
قربان با اشاره به شش ساله شدن مقطع ابتدایی گفت: با شش ساله شدن این مقطع علاوه بر منتفع شدن دانش‌آموزان، آموزش و پرورش هم به اهدافی می‌رسد که برای این مقطع تعریف کرده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با مطالعات پژوهشی که انجام گرفته است، این طرح تأثیر به سزایی در بحث کیفیت آموزش دارد و در رشد و تعالی دانش‌آموزان نیز بی‌تأثیر نیست.
وی خاطرنشان کرد: با تحولات محتوایی که در ساختار این طرح تعریف شده است، تفکر فلسفی در دانش‌آموزان تقویت می‌شود و در نتیجه دانش‌آموز پرسشگر می‌تواند به خلاقیت و نوآوری بپردازد‌ و این از اهداف عالی تعلیم و تربیت است تا بتوانیم دانش‌آموزی را تربیت کنیم که به عنوان نیروی انسانی مولد بتواند در همه عرصه‌ها اثرگذار باشد.
قربان افزود: به والدین عزیزی که فرزندان خود را که بهترین سرمایه زندگی هستند به ما سپردند و به ما اعتماد کردند، باید این اطمینان را بدهم، ما هیچ کاری را بدون پژوهش و کار کارشناسی انجام نمی‌دهیم.
قربان گفت: پژوهش‌های فراوانی در این طرح‌های تحولی وجود دارد و مطمئنا ساختار و طرح شش سه سه دانش‌آموزان با کیفیت‌تری را تحویل جامعه می‌دهد.
وی با اشاره به تشکیل بیش از 750 کار گروه در سطح کشور که برای بررسی این طرح تشکیل شده خاطر‌نشان کرد: امیدواریم بدون هیچ نگرانی و با اطمینان و اعتماد خاطر این طرح را با همکاری و همیاری والدین مستقر کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول