اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پژوهش و برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان‌شرقی:

پژوهش‌ها باید نیازمحور باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل پژوهش و برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: سمت و سوی فعالیت‌ها به سمت تحقیقات کاربردی و نیازمحور اختصاص یابد.

پژوهش‌ها باید نیازمحور باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، میکائیل جمالپور ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی که با حضور مسئولان استانی همراه بود، با گرامیداشت هفته پژوهش بیان کرد: پژوهش امری مبارک و ارزشمند می‌باشد که دارای اهمیت خاصی در کشور بوده است.
جمالپور با اشاره به نتایج تحقیقات در بخش کشاورزی گفت: خوشبختانه در زمینه تحقیقات کشاورزی کارهای خوبی در سطح کشور و استان صورت گرفته که به ارتقای تولید محصولات کشاورزی منجر شده است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در کشور و استان گفت: سمت و سوی فعالیت‌ها به سمت تحقیقات کاربردی و نیازمحور اختصاص یافته است.
جمالپور بیان کرد: باید در زمینه علم تولیدمحور باشیم و از علوم دیگران تقلید نکنیم چرا که رمز پیشرفت در این موضوع است.
مدیرکل پژوهش و برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: حرکتی جهشی در این راستا در کشور آغاز شده و امسال انتخاب پژوهشگران برتر با توجه به سطح بالای این افراد با مشکل همراه بوده است.
 وی بیان کرد: امروز ترس استکبار از دست‌های پژوهشگر ملت ایران و افراد محققی است که در این راستا فعالیت می‌کنند.
مدیرکل پژوهش و برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ارتباط پژوهش، اقتدار و توانمند‌سازی گفت: اقتدار و قدرت یکی از مهم‌ترین مسائل بوده و امروزه نیازمند نشان دادن اقتدار خود در این زمینه نیز هستیم.
جمالپور اظهار کرد: کسب اقتدار و عزت در جهان موجب حضور قدرتمندانه در سطح بین‌الملل می‌شود و در این راستا مولفه‌های متعددی مطرح است.
وی با بیان اینکه مولفه‌های قدرت در گذشته مبتنی بر زمین و سرباز و نیروی نظامی بود، افزود: امروز تکنولوژی و سرمایه‌داری نیز به معنای قدرت اول بودن در جهان نیست و دیگر پول فاکتور اول قدرت در جهان نیست.
مدیرکل پژوهش و برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در حال حاضر عنصر دانایی، عنصر حاکمیت و قدرت است و دنیا مبتنی بر دانش است و جهانیان به این امر باور دارند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول