اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور وزیر نیرو؛

همایش بحران آب در کاشان آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش بحران آب در دشت کاشان با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور سید مهدی ثمره هاشمی در آمفی تئاتر دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد.

همایش بحران آب در کاشان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس دانشگاه کاشان صبح امروز در این همایش گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر این شهرستان به منظور ارائه راهکارهای علمی و عملی برای حل بحران آب این شهرستان، دبیرخانه دائمی بحران آب در دشت کاشان را با همکاری شرکت آبفای کاشان راه‌اندازی کرده‌است.
عباس کتابی برگزاری نخستین همایش بحران آب در دشت کاشان را از اقدامات این دبیرخانه دانست و افزود: دبیرخانه بحران آب کاشان سعی دارد با توجه به توانمندی‌ها و مشکلات منطقه و با ایجاد مرکز تحقیقات کاربردی آب، تغییر اقلیم و خشکسالی، با همکاری شرکت آبفا بحران آب در این منطقه را مدیریت کند.
وی خاطرنشان کرد: 70 مقاله علمی به دبیرخانه همایش بحران آب در دشت کاشان ارسال شده که 12 مورد آب به صورت سخنرانی و کاربردی در این همایش ارائه می‌شود.
رئیس دانشگاه کاشان تلاش در راستای افزایش توان و اطلاعات علمی و کاربردی منابع آب، خشکسالی و تغییر اقلیم، حمایت و ایجاد فناوری در مورد توسعه و برداشت آب، ارائه راهکارهای علمی و عملی برای مشکلات ناشی از سطح ایستایی آب را از جمله اهداف راه‌اندازی دبیرخانه بحران آب در کاشان ذکر کرد.
کتابی دسترسی به پیشرفت‌های علمی به منظور جمع‌آوری، تسویه و پساب فاضلاب، توسعه پل ارتباطی میان دانشگاه با سازمان‌های آب و مراکز آموزشی پژوهشی استانی و کشور برای مدیریت یکپارچه را از دیگر اهداف این دبیرخانه دانست.
وی همکاری همه مسئولان و مدیران ادارات در تحقق اهداف مذکور را خواستار و یادآور شد: این همایش نقطه آغازی برای ارائه راهکارهای علمی مناسب در زمینه بحران آب است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در این همایش با اشاره به جایگاه برجسته آب در نظام توحیدی اظهار داشت: در قرآن 60 آیه در مورد آب وجود دارد که بیانگر اهمیت آب در اسلام است و آثار وجودی آب و دستاوردها و برکات و نقش این مایع حیاتی در منشاء و پیدایش هستی است.
آیت‌الله عبدالنبی نمازی افزود: فعالان در شرکت آبفا ارائه‌کننده خدماتی به جامعه هستند که در نظر پروردگار بسیار محبوب و دارای اجر اخروی است.
وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در مدیریت آب خاطرنشان کرد: اظهار نظر در این زمینه اظهار نظر کارشناسی و نگاه علمی و تخصصی می‌طلبد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول