اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌شفیعیان در گفت‌وگو با ‌فارس:

مبارزه با نحله‌های انحرافی با جدیت پیگیری شود

خبرگزاری فارس: کارشناس ادیان و مذاهب اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مبارزه با نحله‌های انحرافی باید با جدیت پیگیری شود.

مبارزه با نحله‌های انحرافی با جدیت پیگیری شود
حجت‌الاسلام روح‌الله شفیعیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: امروز جریان‌های اعتقادی و فکری خطرناکی را می‌یابیم که با شدت و سرعت در حال تبلیغ و ترویج است و برای نیل به اهداف و مقاصد خود همه ابزار و ترفندها و حربه‌ها را به تجربه می‌گذارند.
کارشناس ادیان و مذاهب افزود: جریان‌هایی که در پوشش دیانت درمی‌آیند و ظواهر مذهبی به خود می‌گیرند و ادعای زهد و تقدس می‌کنند بسیار مرموزتر و خطرناک‌تر است و آفات و آسیب‌هایی که از جانب آنها به اسلام و جامعه اسلامی وارد می‌شود قابل مقایسه با جریان‌های فکری ناسالم دیگر است.
وی با بیان اینکه صوفی‌گری یکی از این جریان‌های اعتقادی و فکری ناسالم است افزود: این جریان در پوشش دیانت به اسلام خیانت می‌ورزد و برخلاف تعالیم و قوانین این دین مبین الهی و در تضاد آشکار با سیره و روش پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) حرکت می‌کند.
شفیعیان تصریح کرد: گرایش جوانان به عرفان‌های کاذب و نوظهور از عدم ارتباط آنان با مسجد و روحانیت است.
وی افزود: راهکار مقابله با اندیشه‌های انحرافی و فرقه‌های ضاله در سطح جامعه اسلامی، افزایش شناخت مردم نسبت به موضوع انتظار و مهدویت است.
کارشناس ادیان و مذاهب اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: افرادی ساده‌لوح و خرافاتی که از لحاظ اعتقادی متزلزل هستند در زمان ناتوانی در مقابل مشکلات به این عارفان کاذب روی می‌آورند، ادیان و فرقه‌هایی که توسط  عواملی از خارج کشور تحریک و تقویت می‌شوند.
وی بیان داشت: موضوع رواج فرقه‌های انحرافی در جامعه به ویژه در میان جوانان و دانشگاهیان مسئله‌ای است که دست‌اندرکاران فرهنگی کشور باید بیش از گذشته بر روی آن تمرکز کرده و با برنامه‌ریزی فرهنگی مناسب از شیوع این آسیب خطرناک در جامعه جلوگیری کنند.
شفیعیان افزود: ترویج فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی یکی از مهمترین توطئه‌های دشمن علیه مسلمانان و تعالی و پیشرفت در گرو تقویت فرهنگ عمومی است.
شفیعیان افزود: در جهان بیش از 4 هزار فرقه تخدیری و خرافه‌پرستی به وجود آمده که غرب و به ویژه آمریکا منشا و بستر اکثر آنها است.
وی با تاکید بر اینکه مبارزه با نحله‌های انحرافی باید با جدیت پیگیری شود ادامه داد: دشمنان ایمان، باور و هویت جوانان را نشانه گرفته‌اند تا بنیاد این نظام را متزلزل سازند و اگر در مقابل این چالش اساسی با هوشیاری عمل نشود بیم آن می‌رود که روزانه بر شمار فریب خوردگان افزوده شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول