اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع انسانی و پشتیبانی استاندار اصفهان:

سند راهبردی فناوری اطلاعات بزرگ‌ترین پروژه این حوزه اصفهان است

خبرگزاری فارس: معاون منابع انسانی و پشتیبانی استاندار اصفهان گفت: تدوین سند راهبردی، بزرگ‌ترین پروژه حوزه فناوری اطلاعات استان، نه به لحاظ ریالی بلکه از نظر میزان مشارکت و به کار گیری توان فنی دستگاه اجرایی و سازمان فرعی است.

سند راهبردی فناوری اطلاعات بزرگ‌ترین پروژه این حوزه اصفهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فرزاد زیویار پیش‌ازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی اظهار داشت: امروزه با فراگیر شدن دولت الکترونیک و تاکیدهای برنامه پنجم توسعه کشور برای این منظور، دولت مکلف به ارائه خدمات با کیفیت و سرعت مناسب به شهروندان، در جهت تحقق دولت یکپارچه الکترونیکی است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان به لحاظ استانی برتر از نظر صنعتی، فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و علمی دارای مزایای رقابتی همچون گستردگی مناسب جغرافیایی، محورهای مواصلاتی، سطح سواد مناسب، فرهیخته بودن، مراکز تولیدی و انتقال انرژی است، ادامه داد: صنایع دستی، وجود مراکز ویژه صنعتی، امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی و مراکز معتبر دانشگاهی و پژوهشی در راستای نیل به اهداف جامعه اطلاعاتی، مقدمات لازم برای مطرح شدن در عرصه اطلاعاتی را در گرو تدوین یک نقشه راه برای مدیریت و همگرایی در حرکت همه جانبه به سمت بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات تشخیص داد.
معاون منابع انسانی و پشتیبانی استاندار اصفهان افزود: تدوین نقشه راه توسعه ICT که ایده نخست آن در زمان شکل گیری طرح تکفا( توسعه کاربری فناوری اطلاعات) و پس از فرهنگ سازی اولیه این طرح، در سطح کشور به طور عام و در استان اصفهان به صورت خاص مطرح شد و در جلسات کارگروه فناوری اطلاعات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که نتیجه آن پیش بینی طرح کلان برای توسعه ICT در ابعاد مختلف و در قالب یک سند راهبردی بود.
وی با اشاره به اینکه تدوین سند راهبردی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان در پنج فاز اصلی با 4 هزار ساعت فعالیت کارشناسی و با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال به انجام رسیده است، تاکید کرد: در این سند ضمن بهره گیری از اسناد بالادستی از جمله سند توسعه 1404 کشور و برنامه توسعه پنجم مورد تدوین و بازنگری قرار گرفته است.
زیویار اضافه کرد: سند راهبردی فناوری اطلاعات استان یک برنامه کلان است که طی تدوین آن وضعیت موجود فناوری اطلاعات و ارتباطات استان شناسایی شده و با انجام مطالعه‌های تطبیقی، تحلیلی از این وضعیت ارائه شده و برای نیل به وضعیت بهتر در این حوزه، راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های کلان توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شد.
وی در ارتباط با مزایای این سند بیان داشت: حرکت در راستای سند راهبردی سبب جلوگیری از موازی کاری‌ها در توسعه فناوری اطلاعات شده و تلاش‌ها در این حوزه را هم راستا می‌کند و هماهنگی لازم را میان تمامی سازمان‌ها و موسسه‌های فعال در این زمینه به وجود می‌آورد.
معاون منابع انسانی و پشتیبانی استاندار اصفهان  تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت تدوین سند راهبردی، بزرگ‌ترین پروژه حوزه فناوری اطلاعات استان، نه به لحاظ ریالی بلکه از نظر میزان مشارکت و به کار گیری توان فنی 36 دستگاه اجرایی و 9 سازمان فرعی است.
وی اظهار داشت: در سند راهبردی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان 25 طرح با 67 پروژه کلان پیش بینی شده است.
زیویار افزود: فرآیند تدوین این سند راهبردی بر اساس معماری سازمانی است که قابلیت به روز رسانی مداوم در آن پیش بینی شده و این روند با تحلیل نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدیدها (SWOT) انجام شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول