اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

اقتصاد جهانی امروز مدیون گردشگری سلامت است

خبرگزاری فارس: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: گردشگری سلامت جهان امروز به اقتصاد جهانی وابسته است.

اقتصاد جهانی امروز مدیون گردشگری سلامت است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید احمد علوی ظهر امروز در دومین همایش بین‌المللی گردشگری سلامت که در سالن اجتماعات بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک دنیای ماشینی امروز انسان‌ها را بیش از پیش موثر کرده و آنها دچار فشارهای روانی و روحی شده‌اند.
وی افزود: انسان امروز نیازمند سلامت جسم و روح را که میان ادیان آسمانی به‌ویژه مکتب اسلام ارائه شده است اگر انسان‌ها دچار نقص جسمی و روحی شده‌اند این مکتب بهترین راهکار‌ها را در خود دارد.
وی افزود: پیامبر اسلام تأکید می‌کنند سفر سبب صحت، سلامت و آرامش انسان‌ها است و سیاحت در آفاق و انفس نیز مدنظر همه ادیان است.
علوی افزود: انسان‌ها برای رسیدن به آرامش جهانی و درونی هم نیاز به سیاحت دارند و هم نیاز به زیارت، بنابراین گردشگری زیارت و گردشگری سلامت هر دو با هم می‌تواند انسان را به عالم معنویت ارتباط بدهد.
وی همچنین به موقعیت شهر مشهد و وجود امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: مشهد مقدس فرصت مغتنمی است برای سیاحت با آفاق و انفس و آستان قدس رضوی بهترین امکانات درمانی را برای سلامت در این بیمارستان با همت مدیریت و پرسنل فراهم کرده است.
وی ابرازداشت: در بیمارستان امام رضا محیطی مناسب و مجهز با بهترین وسایل درمانی و تجهیزات بیمارستانی و همچنین موسسه داروسازی ثامن نیز در زمینه تولید داروهای کمیاب و شاخص در حال فعالیت است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: همه این‌ها در کنار هم با وجود فضای معنوی و مقدس ثامن‌الحجج(ع) که بسیاری از افسردگی‌ها را درمان می‌کند و این روضه رضوان سبب برطرف شدن بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی و با قرار گرفتن در بین فضای معنوی اثرات آن از بین می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: دنیای مادی بسیار خسته‌کننده است اما آنچه که می‌تواند انسان را به معنویت نزدیک کند زیارت است، 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز بیشتر اقتصاد جهانی را گردشگری سلامت تشکیل داده است و امروز با شرایطی که فراهم شده مردم را با وجود بارگاه ثامن‌الحجج(ع) از وجود مشکلات فیزیکی و روانی رهایی می‌بخشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول