اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه پاوه:

کتاب ابزاری مهم در ارتقای فرهنگ عمومی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه گفت: کتاب یکی از ابزار‌های مهم برای ارتقای فرهنگ عمومی یک جامعه است.

کتاب ابزاری مهم در ارتقای فرهنگ عمومی است
ماموستا ملا‌قادر قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در پاوه، با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: بحث کتاب و کتابخوانی یکی از موضوعات مهم در تقویت زیر‌ساخت‌های فرهنگی بوده و کتاب یکی از ابزارهای مهم برای ارتقای فرهنگ عمومی یک جامعه است.
وی گفت: اهمیت نقش کتاب در تکامل جامعه بشری بر هیچ کس پوشیده نیست، تقریباً تمام ادیان آسمانی به وسیله کتاب ماندگار شده‌اند و روابط فرهنگی انسان‌ها نیز در سایه کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت می‌شود.
امام جمعه پاوه تصریح کرد: عادت به خواندن کتاب، که خداوند متعال در آیه « وَ کِتابٍ مَسْطُورٍ » یعنی قسم به کتاب مسطور و مکتوب، به آن قسم یاد فرموده‌است در جامعه اسلامی از دیرباز با خواندن قرآن معمول بوده است و حتی کسانی که سواد خواندن و نوشتن نداشته‌اند از موهبت قرآن به عنوان برترین کتاب مرجع بهره برده‌اند و این کتاب آسمانی، نقشی بی‌بدیل در ارتقای فرهنگ جوامع اسلامی ایفا کرده است.
قادری گفت: فرهنگ، عبارت است از هر آنچه در جامعه‌ای معین کسب می‌کنیم، می‌آموزیم و می‌توانیم انتقال دهیم، بنابراین ارتقای فرهنگی عبارت از رشد آگاهی‌ها، قابلیت‌ها و امکانات هر قوم در برآوردن نیاز‌های مادی و معنویشان است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه خاطرنشان کرد: جامعه ما با دارا بودن فرهنگ غنی اسلامی و تمدن اصیل ایرانی و با همکاری همه نهادهای اجتماعی، قابلیت حرکت به سوی افق‌های مطلوب فرهنگی را دارد و در این راستا از جمله نهاد‌هایی که می‌توانند نقشی قابل ملاحظه داشته‌باشند، کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی هستند.
امام جمعه پاوه گفت: کتابخانه‌ها نقشی حیاتی در جذب آحاد افراد جامعه برعهده دارند و در صورت توفیق در این کار، رشد فرهنگی افراد و به تبع آن ارتقای فرهنگی جامعه را موجب می‌شوند و من فکر می‌کنم جمله معروف «هر کسی کتابخانه‌ای دایر کند، در زندانی را قفل کرده است»، حق سخن را در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی ادا می‌کند.
قادری در بخش دیگری از سخنان با یادآوری ناتوی فرهنگی دشمن تأکید کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان جوانان، بصیرت آنان را افزایش داده، ابتکار عمل را از دست بدخواهان خارج می‌کند و موجب شکست سریع دشمن در جبهه فرهنگی می‌شود.
وی انس با کتاب را از ضروریات امروز کشور دانست و گفت: مسئولان باید تلاش کنند با بهبود وضعیت و به‌روز کردن امکانات کتابخانه‌ها، همچنین فراهم کردن منابع بر اساس نیاز مراجعین، انگیزه مطالعه را افزایش دهند.
امام جمعه پاوه با اشاره به نقش مهم معلمان و مربیان در ارشاد نوجوانان و جوانان، خاطرنشان کرد: تشویق دانش‌آموزان به مطالعه در اوقات فراغت از مصادیق بارز امر به معروف است و انجام آن در پیشگاه خداوند سبحان بی‌اجر نخواهد ماند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول