اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماه امسال‌؛

108 نفر در تصادفات کاشان جان باختند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی کاشان گفت: 108 فر در اثر تصادفات طی هشت ماه امسال در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند.

108 نفر در تصادفات کاشان جان باختند
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، منوچهر صفایی یکشنبه شب در جمع مدیران ادارات این شهرستان اظهار داشت: 2 هزار و 573 فقره تصادف در سطح شهرستان طی هشت ماه نخست سال جاری رخ داده که این میزان تصادف در کاشان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته‌است.  
وی افزود: از این تعداد، 2 هزار و 95 فقره تصادفات درون‌شهری و 478 فقره تصادفات برون شهری بوده که در تصادفات درون‌شهری 44 فقره تصادف منجر به فوت 47 نفر شده و مابقی تصادف جرحی بوده‌است. 
فرمانده نیروی انتظامی کاشان خاطرنشان کرد: در 46 فقره تصادفات برو‌ شهری کاشان طی هشت ماه نخست سال جاری 61 نفر فوت شدند که این میزان فوتی در مقایسه به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته‌است.
به گفته وی تصادفات فوتی طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد افزایش و تصادفات جرحی 18 درصد کاهش داشته‌است.
صفایی همچنین با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی از اول دی ماه سال جاری تصریح کرد: مرحله اول این قانون که از دهم آذرماه با رویکرد ارشادی و تذکر آغاز شده پایان رسیده‌است.
وی یادآور شد: مرحله دوم قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی به صورت اعمال قانون و پیگیری تخلفات است که در این مرحله جرایم تخلفات رانندگی تا 200 هزار تومان افزایش می‌یابد.
صفایی تأکید کرد: فزایش جرایم تخلفات رانندگی به معنای عزم مأموران راهنمایی و رانندگی برای اعمال جریمه نیست بلکه افزایش جرایم در راستای کاهش ارتکاب تخلفات رانندگی است.
فرمانده نیروی انتظامی کاشان اضافه کرد: در اجرای قانون جدید، پلیس بیشتر به دنبال اصلاح رفتارهای رانندگی است و به دنبال جریمه رانندگان متخلف نیست.
وی بی‌توجهی رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی را ناشی از پایین بودن جرایم رانندگی خطرآفرین دانست و اذعان داشت: مبلغ پایین جرایم تخلفات رانندگی خطرآفرین منجر به عادی شدن تخلف از سوی رانندگان می‌شود بلکه ارمغان قانون جدید تخلفات راهنمایی و رانندگی ایجاد آرامش و سلامتی در جامعه است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول