اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

پژوهش بستر توسعه جوامع است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پژوهش به عنوان بستر توسعه جوامع است به نحوی که بخشی از توسعه یافتگی جوامع با پژوهش ارزیابی می‌شود.

پژوهش بستر توسعه جوامع است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، احمد محمودزاده در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر مشگین‌شهر اظهار داشت: آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی نسبت به سایر مجموعه‌ها و نهادها از جایگاه و اهمیت بیشتری برخوردار است، هم عامل توسعه و هم هدف توسعه است.
وی ادامه داد: پایه پژوهش و تحقیقات در آموزش و پرورش و پویایی و بالندگی آموزش و پرورش هم در استفاده از تحقیق و پژوهش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش بالنده و پویا نیازمند دانش‌‌آموزان پژوهشگر و برنامه‌ریزان پژوهشی است، اظهار داشت: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی بستر را برای فعالیت معلمان و دانش‌آموزان آماده کره است.
محمودزاده با اشاره به تولید محتوای الکترونیکی ابراز داشت: در استان نیازمند نهادینه سازی پژوهش برای دانش آموزان و معلمان هستیم و هفته پژوهش فرصت مغتنمی است برای پژوهش و تولید علم که هر کس با توجه به ظرفیت خود به فعالیت پژوهشی بپردازند.
این مسئول با بیان اینکه توان و استعداد دانش‌آموزان و معلمان در پژوهش‌های علمی و آموزشی زیاد است، تصریح کرد: کارهای خوبی از قبیل هوشمند سازی مدارس، استفاده از فناوری‌های جدید در حال شکل‌‌گیری و اعتبارات قابل توجهی هم اختصاص یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اذعان داشت: برای اجرایی کردن سند ملی آموزش و پرورش نیاز به تحقیقات و پژوهش بیشتری است و پژوهش هم بایستی به این سمت و سو برود و سمت و سوی تحقیقات هم کاربردی کردن آن در آموزش و پرورش است.
محمودزاده با بیان اینکه معلم محور تحول بنیادین است، افزود: جایگاه خانواده در نقشه علمی از 130 راهکار، 57 راهکار در سند تحول بنیادین به جایگاه خانواده به عنوان سهم 50 درصد و تعلیم و تربیت کودک در نظر گرفته شده است .
وی با اشاره به گنجاندن امر پژوهش در محتوای کتاب‌ها گفت: خلاقیت، فن‌آوری و پژوهش در رسیدن به تحول بنیادین ضروری است و تحول بنیادین در تمامی زوایای آموزش و پرورش با محوریت پژوهش انجام خواهد گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نظام آموزشی 3-3-6 و ضرورت اطلاع‌رسانی خانواده‌ها، افزود: در سال تحصیلی آتی سال اول راهنمایی نخواهیم داشت و به جای آن ششم ابتدایی خواهد بود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول