اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت فارس/

چه کسی مسئول انتقال پایگاه پژوهشی کجور از کندلوس است

خبرگزاری فارس: انتقال پایگاه پژوهشی کجور از کندلوس به نوشهر با چه توجیهی در حال انجام است.

چه کسی مسئول انتقال پایگاه پژوهشی کجور از کندلوس است
به گزارش خبرگزاری فارس از کجور، سرزمین پهناور و زرخیز کجور مازندران از نظر جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی دارای قابلیت‌ها و فرصت‌های بی‌شماری است و همین استعدادها موجب آن شد تا این منطقه محل رفت و آمدها و برپایی اردوهای فرمانروایان و سلاطین در طول تاریخ باشد که کشف انواع آثار و ادوات و ابزار آلات زندگی، سکه‌ها، اشیای گوناگون مربوط به ادوار مختلف تاریخ در جای جای خطه کجور گواه این مدعاست.
بر این اساس برای شناسایی، کشف آثار و مطالعه و پژوهش درباره آثار و تمدن‌هایی که در طول تاریخ در سرزمین کجور بوجود آمده‌اند ضرورت ایجاد و تاسیس محیط و مکانی در این باره پایگاه پژوهشی در کجور را اجتناب‌ناپذیر کرد.
بنابراین در همین راستا با پیگیری‌های لازم، سرانجام در بهمن ماه سال 87 پایگاه پژوهشی کجور با محوریت فرهنگی و تاریخی در کندلوس و طی مراسمی رسمی با حضور مسئولان استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، مردم و اصحاب رسانه رسماً افتتاح و به بهره‌برداری رسید تا حلقه‌های مفقوده پیرامون فرهنگ و تاریخ و تمدن کجور مورد پژوهش و کنکاش و مطالعه قرار گرفته و ثبت و ضبط شود و به نسل امروز و فردای خطه کجور و ایران شناسانده شود.
بنابراین پس از افتتاح رسمی و بهره‌برداری از پایگاه پژوهشی کجور مستقر در دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس همه نگاه‌ها به سمت و سوی فعالیت‌های حوزه کاری این مجموعه دوخته شده بود تا از اخبار جدید پژوهشی در سرزمین تاریخی کجور مطلع شوند اما با گذشت زمان و مدیریت بسیار ضعیف و ناکارآمد عکس قضیه را رقم زد و این پایگاه پژوهشی در سکوت و سکون سردی قرار گرفت و فعالیتی که نشان‌دهنده پویایی آن در طول مدت استقرار در کندلوس باشد، دیده نشده تا اینکه به یک‌باره انتقال بی سروصدا و خاموش پایگاه پژوهشی کجور از کندلوس به نوشهر علامت سوال بزرگی را در اذهان مردم بوجود آورده که گفته می‌شود علت آن عدم فعالیت لازم از سوی مسئولان پایگاه پژوهشی کجور بوده است.
به‌ هر صورت باید پاسخ در خوری به این علامت سوال بزرگ داده شود، این در حالی است که در دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس اقشار تحصیل‌کرده، خلاق و علاقمندان بسیاری به فرهنگ و تاریخ منطقه کجور را در خود جای داده که نتیجه عدم توجه، اعتماد، بکارگیری و استفاده از استعدادها، خلاقیت‌ها و توانایی‌های پایان‌ناپذیر جوانان منطقه انتقال پایگاه پژوهشی کجور از کندلوس به نوشهر را در پی داشته است در حالی که توانایی مثال‌زدنی را در به چرخش درآوردن چرخه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی تاریخی و... را به حرکت درآورده و مدیریت مطلوب و کارآمدی بر آن کنند.
بنابراین در صورت توجه و اعتماد به این استعدادها در کندلوس و حومه می‌توان شاهد شکوفایی خیره‌کننده‌ای در عرصه پژوهش‌های مختلف فرهنگی و تاریخی و... در کجور پهناور و زرخیز باشیم.
آنچه اکنون واضح و آشکار است اینکه هنوز فرصت‌های لازم در کندلوس برای بازگرداندن و استقرار مجدد پایگاه پژوهشی کجور و فعالیت مطلوب و درخور توجه آن توسط قشر تحصیلکرده و علاقمند به پژوهش در حوزه‌های مختلف و مرتبط با نیازهای پایگاه پژوهشی کجور در دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس وجود دارد و البته این یکی از خواسته‌های به‌حق مردم این منطقه است تا بتوانند برای سرزمین و زادگاه خود همچون همیشه مثمر ثمر باشند.
===========================
یادداشت از محمدحسین ملایی کندلوسی
======================
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول