اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان شبستر:

پژوهش از نیازهای ذاتی کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان شبستر گفت: عبور از خطرات مختلف اجتماعی و فرهنگی همچنین استحکام عقاید نیازمند پژوهش به‌عنوان نیاز ذاتی کشور است.

پژوهش از نیازهای ذاتی کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده پیش از ظهر امروز در جمع دانشگاهیان و اعضای فعال کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به حرکت پژوهشی کمیته امداد استان اظهار کرد: فعالیت پژوهشی در این مرکز حرکت مبارک و عبادی محسوب شده و دارای نتایج ارزشمندی نیز خواهد بود.
امام جمعه شهرستان شبستر، پژوهش را از نیازهای اصلی جامعه بشری دانست و گفت: عبور از خطرات مختلف اجتماعی و فرهنگی همچنین استحکام عقاید نیازمند پژوهش است و در آیات قرآنی نیز بر این مسئله تاکید شده است.
محمدزاده، تحقیق و پژوهش را بر اساس توانایی و دانش افراد متفاوت ارزیابی کرد و افزود: هر کس به واسطه دانایی و توانایی خود در این زمینه حرکت می‌کند و ماده خام خاصی در این زمینه نیاز نیست.
وی، تفکر و تعقل را موجب بالندگی پژوهش دانست و گفت: در آیات متعدد قرآنی بر امر تفکر و تعقل به عنوان پیش زمینه‌ای برای رسیدن به معارف بالا تاکید شده است.
امام جمعه شهرستان شبستر در ادامه با اشاره به نقش کمیته امداد در جامعه بیان کرد: این نهاد مقدس یادگار امام راحل بوده و ثمرات متعددی در جامعه از خود به جای گذاشته که ورود در بحث پژوهش از اقدامات مبارک این مجموعه است.
محمدزاده اظهار کرد: اگر بتوانیم افراد زیرپوشش کمیته امداد را به امر پژوهش وارد کنیم، خواهیم توانست از نتایج مبارک آن در جامعه بهره‌مند شویم.
وی یادآور شد: توانمندی جامعه در امر محرومیت‌زدایی یک امر جدی و قابل ذکر است که در سابقه ملت ایران این امر محسوس است.
امام جمعه شهرستان شبستر، قدرشناسی افراد از خود و منزلت انسانی را موجب حرکت‌های بزرگ دانست و گفت: اگر افراد در خود شخصیت و کرامت انسانی احساس کنند، دیگر نگران بسیاری از آسیب‌ها نخواهیم بود.
محمدزاده بیان کرد: حرکت پژوهشی باید بر امر باورمندی و توانمندسازی متمرکز شود تا توانایی‌های ذاتی ملت ایران متجلی شود و در واقع توانایی خروجی پژوهش‌ها خواهد بود.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم از خطرات مختلفی که جامعه را تهدید می‌کند عبور کنیم، بودن تحقیق و پژوهش میسر نخواهد بود و در این میان تکیه به متون دینی نیز ضروری است.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول