اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه شهید چمران خبر داد:

قرارداد4.5 میلیارد تومانی پژوهشی دانشگاه چمران با صنایع خوزستان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ارزش قراردادهای طرح‌های تحقیقاتی صنایع و سازمان‌ها با این دانشگاه در سال‌جاری را تاکنون 4.5 میلیارد تومان اعلام کرد.

قرارداد4.5 میلیارد تومانی پژوهشی دانشگاه چمران با صنایع خوزستان
علیرضا زراسوندی در حاشیه نمایشگاه کتاب دانشگاهی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: امسال نوید خوبی از نظر حجم قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی برای دانشگاه شهید چمران اهواز و مجموعه پژوهشی استان بود، به‌طوری که مجموعه پژوهشی استان امسال توانست بدون حضور برخی مجموعه‌های تاثیرگذار، قراردادهای تحقیقاتی فوق العاده‌ای را منعقد کند و تا این لحظه سهم دانشگاه شهید چمران اهواز انعقاد قراردادهایی به ارزش بالغ بر 4.5 میلیارد تومان بوده است.
وی درباره نگاه کلی جامعه به ویژه مدیران صنایع به مقوله پژوهش افزود: اکنون همه دستگاه‌های اجرایی خود را ملزم به داشتن یک واحد پژوهش در مجموعه خود کرده‌اند و این امر نشان می دهد که فرهنگ پژوهش در استان نهادینه شده‌ بر این اساس می‌توان عملکرد مجموعه پژوهش استان را مثبت دانست.
دبیر اجرایی ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری درباره راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی به عنوان زیرساخت و پیش نیاز تحقیق و پژوهش، گفت: هفت مرکز تحقیقاتی در دانشگاه راه‌اندازی شده و راه‌اندازی 9 مرکز جدید تحقیقاتی پیشنهاد شده است. اخیرا موافقت قطعی مرکز تحقیقات حفاری به عنوان تنها مرکز تخصصی در این زمینه از وزارت علوم دریافت شد و اخذ مجوز قطعی مرکز تحقیقات علوم رفتاری و بیوتکنولوژی و علوم زیستی نیز در مراحل نهایی قرار دارد، همچنین دانشگاه موفق شد مرکز تحقیقاتی اکتشاف و بهره‌برداری نفت را تاسیس و موافقت اصولی آن را دریافت کند.
وی درباره نقش این مراکز در پیشبرد طرح‌های تحقیقاتی استان اظهار داشت: قطعا نقش آنها مثبت و موثر بوده اما تنها راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی مهم نیست بلکه پیوستگی کار و تاثیرگذاری این مرکز در پژوهش دانشگاه بسیار حایز اهمیت است. در دانشگاه وضعیت مراکز موجود مورد بررسی قرار گرفته و در برنامه‌ای دو ساله، تقویت زیرساخت‌های مراکز تحقیقاتی و انعقاد قراردادهای پژوهشی با مراکز دیگر هدف‌مند شده است.
وی درباره ظرفیت علمی استان برای انجام طرح‌های تحقیقاتی کلان کشور گفت: دانشگاه شهید چمران از لحاظ داشتن مراکز تحقیقاتی در مقایسه با دانشگاه‌های هم ردیف خود، جزء دانشگاه‌های سطح بالا محسوب می‌شود و انعقاد قراردادهایی با خارج از استان از برنامه‌های دانشگاه است؛ در همین راستا پژوهش‌های ملی در دستور کار قرار گرفت که از جمله آنها امضای قرارداد با سازمان صنایع دفاعی، شرکت پارس جنوبی در عسلویه و شرکت نفت در خارج از استان است.
 انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول