اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان‌شرقی:

وضعیت پژوهش کشور با توجه به جمعیت دانشگاهی مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل پژوهش و برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در حالی‌که جمعیت 4 میلیونی نفری دانشجویی در کشور را شاهد هستیم، وضعیت پژوهش در کشور مطلوب نیست.

وضعیت پژوهش کشور با توجه به جمعیت دانشگاهی مطلوب نیست
میکائیل جمالپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز بر برنامه‌ریزی در زمینه پژوهش استان تاکید کرد.
مدیرکل پژوهش و برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به مطالبه رهبری از دانشمندان و عالمان بیان کرد: ایشان بر حرکت به سوی مرز دانش تاکید کرده و در این راستا باید کار زیادی انجام داد.
وی اظهار کرد: کار پژوهشی و تحقیقی با کار معمولی و عادی صورت نمی‌گیرد و تحقق اهداف هفته پژوهش با کار عادی صورت نمی‌گیرد.
جمالپور بیان کرد: حرکت در مسیر توسعه علم و دانش نباید به صورت آهسته و گام به گام صورت گیرد و امروز نیازمند حرکت‌های جهشی در کشور هستیم.
وی اظهار کرد: امروز زمینه کارهای جهشی پژوهشی در کشور فراهم است و این در حالی است که در زمان رژیم سابق روز پژوهشی وجود نداشت و پژوهشکده‌های مستقل و متعلق به دانشگاه وجود خارجی چندانی نداشت.
مدیرکل پژوهش و برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: اگر حرکت‌های جهشی و سریع پژوهشی صورت نگیرد نخواهیم توانست به توسعه پایدار دست یابیم.
جمالپور، مقام معظم رهبری را سر سلسله پژوهش در کشور دانست و گفت: امروز مقام معظم رهبری حمایت خاصی از امر پژوهش دارند که این امر در گذشته سابقه نداشته است.
وی، با نقد دیدگاه‌های مسئولان رژیم گذشته در زمینه جایگاه علمی و دانایی مردم ایران بیان کرد: امام راحل با تعبیراتی ارزشمند از جمله معروف «ما می‌توانیم» موجب باورمندی ایرانیان شدند.
مدیرکل پژوهش و برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: امروز در سایه توانمندی و باورمندی ملت ایران دستیابی به حرکت‌های بزرگ از جمله فرود هواپیمای فوق مدرن آمریکایی حاصل می‌شود.
وی ادامه داد: نباید به داشته‌های کنونی قانع بود و باید حرکتی توسعه یافته به سوی پژوهش و افزایش دانایی و اقتدار را انجام دهیم.
جمالپور گفت: وضعیت جامعه پژوهشی آذربایجان‌شرقی به نسبت سایر استان‌های کشور بهتر است اما قانع به شرایط کنونی نیستیم.
این مسئول پژوهش را نیاز امروز کشور دانست و گفت: در حالی‌که جمعیت 4 میلیونی نفری دانشجویی در کشور را شاهد هستیم، وضعیت پژوهش در کشور مطلوب نیست.
وی گفت: در چند ماه گذشته آذربایجان‌شرقی استان برتر در زمینه پژوهش معرفی شد و ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول