اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد:

تشکیل کانون متولیان اوقاف در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تشکیل کانون متولیان اوقاف و امور خیریه در مازندران خبر داد.

تشکیل کانون متولیان اوقاف در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام سیف‌الله سهرابی در همایش متولیان اوقاف و امور خیریه غرب مازندران که با حضور متولیان موقوفه شهرستان‌های محمودآباد، نور، نوشهر، تنکابن و رامسر در مکان بقعه متبرکه آقا سید حسین(ع) تازه آباد برگزار شد، اظهار داشت: با تشکیل این کانون، متولیان می‌توانند اقدام به یک وقف واحد کنند همانند ساخت یک بیمارستان در استان می‌توانند نام خود را جاوید کنند و نیز به مردم خدمت کنند.
وی ادامه داد: متولیان با هیئت مذهبی هماهنگی داشته و مجموعه فعالیت‌های خود را از ابتدای سال با آنها برنامه‌ریزی کنند و همچنین عملکرد خود را به موقع برای انعکاس از رسانه‌ها و صدا و سیما با هماهنگی ادارات اوقاف اعلام کنند .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: گذشت و تخفیف برای احقاق حقوق وقف و موقوفه آسیب جدی به این سنت حسنه است.
این مسئول گفت: گاهی بحث تخفیف حقوق موقوفات به میان می‌آید، ولی متولیان موقوفات باید بدانند که امانتدار هستند، همان گونه رفتار کنند که اگر این اموال و املاک شخصی بوده دقت می‌کنند چون دیگر واقف در حیات نیست و ما باید به جای او تصمیم بگیریم پس باید خیلی دقت کنیم تا مدیون نشویم.
سهرابی این همایش را شروع خوبی برای تعامل بهتر بین ادارات اوقاف و متولیان موقوفات خواند و یادآور شد: می‌توان با همکاری یکدیگر گام مستمری برای  اجرای نیات واقفان خیراندیش برداشت.
مدیرکل اوقاف مازندران ادامه داد: متولیان خادمان حضرت امام حسین(ع) بوده و با اقدامات خود در این مورد زحمات فراوانی را متقبل می‌شوند در پاره‌ای مواقع متولیان با عمل خود از ادارات اوقاف هم جلوترند، اما نباید فراموش کنیم که کارشناسان اوقاف تخصصی به موضوع رسیدگی می‌کنند پس متولیان رابطه خود را قطع نکنند.
سهرابی ادامه داد: از طرف دیگر ما باید سعی کنیم که فرهنگ در میان جامعه گسترش پیدا کند و تبلیغات خوبی انجام دهیم تا نام واقف در جامعه معرفی و تبلیغ شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه برای ارتقای دانش متولیان کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به همراه کتاب و جزواتی در این زمینه ایجاد کرد که با حضور در این کلاس‌ها به بهره‌وری بیشتر می‌رسیم.
وی در پایان اذعان داشت: از سویی انتظار داریم که متولیان نسخه‌ای از قرار داد اجاره، دادخواست، دادنامه بودجه فردی را به اداره ارائه تا با اقدام به موقع حفظ و احیای موقوفه، مفاصا اخذ شود و معافیت مالیاتی گرفته شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول