اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه؛

1200 تن عسل در چهارمحال و بختیاری تولید می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‎بینی می‎شود تا پایان برنامه پنجم توسعه تولید عسل در این استان به یک‌هزار و 200 تن در سال افزایش یابد.

1200 تن عسل در چهارمحال و بختیاری تولید می‎شود
برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: هم اکنون در چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و 400 نفر به کار زنبورداری اشتغال دارند و سالانه یک‌هزار تن عسل از گیاهان مرتعی تامین و به بازار عرضه می‌شود.
وی بر ضرورت بیمه کندوهای عسل در این استان تأکید کرد و گفت: زنبوردارانی که در مناطق سردسیر استان مستقر هستند تا پایان آذر ماه فرصت دارند برای ثبت نام و بیمه کردن کندوهای خود به  نمایندگی‎‌های خدمات بیمه‌ای مستقر در شهرستان‌های استان مراجعه کنند.
هیبتیان با بیان اینکه زنبورداران برای بیمه کردن هر کندوی زنبور عسل خود فقط 800 تومان از سهم حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند، گفت: کل حق بیمه برای بیمه کردن هر کندوی زنبور عسل در استان 4 هزار و 800 تومان است که از این میزان مبلغ 2 هزار و 400 تومان معادل 50 درصد سهم حق بیمه دولت و 50 درصد سهم حق بیمه زنبور دار است.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دولت با وقوع خشکسالی در استان برای تشویق و ترغیب زنبورداران برای بیمه کردن  کندو های خود علاوه بر 50 درصد سهم بیمه‌ای خود، 60 درصد از سهم بیمه‌ای زنبور دار معادل یک هزار و 600 تومان برای هر کندوی زنبور عسل را نیز پرداخت می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه پنجم توسعه اشتغالزایی را هدف اصلی از تدوین این برنامه‎ در این استان برشمرد و گفت: بر اساس برنامه پنج ساله تدوین شده در بخش دام و طیور این استان پیش‌بینی می‏شود تعداد فرصت‌های شغلی در بخش دام استان به 2 هزار و 235 فرصت شغلی افزایش یابد.
هیبتیان با اشاره به محورهای اساسی این برنامه‎گفت: قانون بهره‌وری، فعال شدن NGO و شرکت‌های خدماتی مشاوره‌ای، بکارگیری فارغ‌‌التحصیلان و استفاده از توان نظام مهندسی، توسعه شبکه بیمه و کاهش تصدی‌گری دولت از محورهای اساسی پنج ساله دوم برنامه پنجم توسعه در بخش دام و طیور و شیلات است.
وی افزود: توجه به فنون جدید و آموزش و تحقیق و ترویج، افزایش کیفیت تولیدات، منابع ژنی، افزایش بازده تولید، کاهش نرخ بیکاری و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی از محورهای دیگر این برنامه است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول