اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

همایش ملی عسل در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از پیشنهاد برگزاری همایش ملی عسل در اردبیل در چهار ماهه اول سال آینده خبر داد.

همایش ملی عسل در اردبیل برگزار می‌شود
سید حسین صابری در حاشیه جلسه کار گروه تخصصی امور اداری استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از متولیان امر خواسته‌ایم تا این همایش را به صورت علمی، تخصصی و دانشگاهی با فراخوان مقالات و کارهای پژوهشی و تحقیقی و انتخاب مقالات برگزیده انجام دهند تا همایش از یک وزن تخصصی و تحقیقاتی مناسب برخوردار باشد.
وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه زنبور عسل و فعالیت زنبور‌داران منطقه اظهار داشت: برای بهره‌مندی زنبور‌داران استان از بیمه تامین اجتماعی باید مشکلات و نارسایی‌های اندک باقیمانده برطرف شود تا زنبور‌داران بتوانند از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.
وی افزود:‌ ما نباید به عنوان دستگاه و متولی اصلی منتظر اعلام نظر و اقدام خاصی باشیم بلکه با انگیزه بیشتر مسایل را پیگیری کنیم و زمینه تولید بیشتر عسل را در استان اردبیل با کم کردن دغدغه زنبور‌داران مهیا کنیم.
این مسئول به کارهای موفق انجام شده در سال‌های اخیر در حوزه تولید عسل و رفع موانع و مشکلات آن اشاره کرد و گفت: ما برای اولین بار در کشور پیشنهاد راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی عسل را در مرکزیت اردبیل داشتیم و در کنار آن موفق شدیم با حضور همین مجموعه جلوی فعالیت یک مرکز تولید عسل تقلبی را بگیریم.
استاندار اردبیل با اعلام اینکه این حرکت‌ها امیدواری بیشتری را در افزایش کیفیت تولید به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: اگر اردبیل سلطان تولید عسل است این موفقیت برای این استان کافی است که کارخانه کیمیا عسل توان تامین عسل کاروان حج امسال را داشته و این تبلیغی برای آن سوی مرزهای کشورمان است.
صابری با اشاره به فعال‌سازی کار گروه ویژه‌ای در مورد تولید عسل و حل مشکلات مربوط به این حوزه اظهار داشت: مدیران اجرایی ذیربط با همکاری خوب تعاونی‌های زنبور‌داری باید سعی کنند مشکلات این بخش را به صورت اساسی و ریشه‌ای برطرف کنند.
وی همچنین پیشنهاد برپایی نمایشگاه عسل را در مقاطع مختلف به متولیان امر داد و خواستار شکل‌گیری اتحادیه تعاونی زنبور‌داران استان با حضور چهار تعاونی فعال و سود‌ده در مرکز استان شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول